23948sdkhjf

Pris till kreativ chef

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Tiger of Swedens kreativa chef Christoffer Lundman belönades på tisdagen med tidningen Cafés utmärkelse Årets Designer.

Motiveringen till Cafés val av Christoffer Lundman lyder;

"Hur förnyar man ett 115 år gammalt varumärke så att det känns relevant nu och även i framtiden? Christoffer Lundman har uppdaterat passformer och material och tagit fram ett  attraktivt sortiment med tydligt garderobstänk. Som kreativ chef har han även moderniserat butiksinredning, logotyp och reklamkampanjer. Anrika Tiger of Sweden är redo för en ny internationell resa".

- Jag vill tacka Café för den här utmärkelsen och att de uppmärksammar vårt omfattande arbete med att förnya vårt uttryck. Det känns som ett privilegium att ta del av Tigers långa historia, som är en konstant inspirationskälla, men också fortsätta företagets resa framåt. Ett stort tack till mitt fantastiska team och alla de medarbetare på Tiger som under de senaste 18 månaderna arbetat outtröttligt med en sådan fantastisk energi, säger Christoffer Lundman, creative director, Tiger of Sweden.

Tidningen har delat ut modepris sedan 2003. Prisutdelningen hölls vid en lunch i Stockholm den 11 december.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Från kläder till väskor

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.106