23948sdkhjf

Skandinaviskt under ett tak

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemässan Revolver lägger extra krut och fokus på skandinaviska varumärken. Här är nykomlingarna.

Modemässan Revolver i Köpenhamn öppnar 30 januari och lägger nu ännu mer fokus på skandinaviska livsstilsmärken.

Nya när mässan öppnar är Garment Project, Newline Halo, MKDT Studio, Helmstedt, Marimekko, L`Homme Rouge, AF Agger, Britt Sisseck, Klättermusen, Rue de Tokyo, Just Female, Hansen Garments, Asger Juel Larsens nya sastning Unridden samt norska märkena Maud och Fram från Høyer.

- Revolver är en" liten "show jämfört med många andra, vi har inte en miljon kvadratmeter att fylla. Det gör oss väldigt fokuserade. Vissa kommer att säga picky. Men för oss är det väldigt viktigt att presentera varumärken som passar in i vårt koncept, liksom de faktiskt bidrar med relevant trafik av kvalitetsköpare, säger Clara Leone, director för Revolver Director

- Därför föredrar vi att arbeta med skandinaviska varumärken eller varumärken som har åtminstone en redan befintlig distribution i Norden. Det handlar om att vara relevant, när tiden är dyrbar - vågar du inte slösa den .

Därtill lyfter mässan fram relevanta skandinaviska märken som återkommer till mässan däribland Hope, LibertineLibertine, Rodebjer, Mads Nørgaard Copenhagen, Stine Goya, Won Hundred, Wood Wood och Henrik Vibskov.

Revolver äger rum 30 januari till 1 februari i samklang med Ciff och Ciff Youth och visningsveckan.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141