23948sdkhjf

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Herrmodekedja satsar på omnikanalkoncept - introducerar pekskärmar i butikerna.

Wagner omfamnar omnikanalkonceptet och lanserar pekskärmar för e-handelsförsäljning i samtliga fysiska butiker. Kedjan servar även kunderna med hämta, lämna och byta e-handlade varor i butikerna.

– Med den enskilda butikens tillgång till Wagners centrallager utökas hyllmetrarna radikalt, och därmed får butikerna möjligheter att öka omsättningen, vilket vår statistik också visar är faktiskt det som sker. Skärmens virtuella showroom har skapats med en snygg design och är lätt att navigera – till skillnad från tidigare versioner som i princip bara innehöll lagerinformation, där expediten kunde se en rad text med modell, storlek och färg. Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg, säger kedjans marknadschef Brian Børsting i en kommentar. 

Herrmodekedjan har 70 butiker i Skandinavien.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079