23948sdkhjf

Vågade inköp ger resultat

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Jesse Hudnutt och Simon Hogeman är ständigt aktuella med sitt butikskoncept Très Bien. Simon Hogeman tog nyligen emot utmärkelsen Årets Inköpare på Habit Modegalan. 

Läs också: De levererar bästa logistiken

Vad utmärker en bra inköpare?
Magkänsla är punkt ett, två, tre och fyra för mig, säger Simon Hogeman. Jag utgår från vad jag själv skulle ha på mig eller gilla att någon annan bar. Jag har aldrig någonsin utgått från statistik eller siffror. Det är ganska lyxigt att jobba så och såklart lättare när det är ens eget företag.

Främsta lärdom genom åren?
Förhandla alltid betalningsvillkor innan, tråkigt men sant.

Vad är roligast i inköparyrket?
Att få till mixen. Att få en smoking att fungera ihop med något annat i en mix och se det som att man kreerar snarare än att man köper något för att tjäna pengar. Att man ser sig själv som en samlare som plockar ihop grejer utifrån vad andra har skapat.

Vad kännetecknar ett bra inköp?
Det kan vara att det hänger jättefint ihop på en klädställning, ja framför allt att det hänger ihop med allt annat man har köpt in. Att fokusera på helhet och mindre på varumärken.

MOTIVERING
Med produkten i fokus, snarare än säsong och varumärke, bjuder denna butik på ett modigt sortiment med internationell känsla. Ett modernt koncept med stark närvaro både analogt och digitalt. Som dessutom lyckas leverera goda resultat i en föränderlig och utmanande bransch.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Här stänger G-Star Raw

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Nyhetsbrev

Panorama Berlin till Tempelhof

Arkiv

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Jobb & Karriär
Tillbaka hos Gant

Christopher Bastin kliver på som global artistic director och ska fungera som varumärkets ”kreativa katalysator”.

Bakåt och framåt med Nelly

E-handlaren firar 15 år med ny kampanj. ”En av Nellys främsta styrkor är att vi är nära vår målgrupp och förstår hur vi bäst når dem”, säger vd Anna Ullman Sersé till Habit.

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Butiksnytt
Så ser nya NK Sport ut

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

& Other Stories bjuder in Arranging Things och har nytt byråsamarbete

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Jobb & Karriär
"Jag siar att e-handelsdöden kommer gå ännu snabbare än butiksdöden"

Robert Axelsson är ny vd för Cama gruppen som ligger bakom e-handelsbutiken Hatshop.

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Atacac öppnar butik

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar e-handels- och retailchef

Jobb & Karriär
Går till Arbesko

Depalma workwear väljer byrå

Jobb & Karriär
Värvas till Intersports styrelse

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.127