23948sdkhjf

Gant skrotar Rugger och Diamond G

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget samlar all design under en huvudlinje och logotypen för Diamond G blir ny officiell logga för Gant.

Gant samlar hela sortimentet under en huvudlinje och skrotar därmed etiketterna för Rugger och skjortlinjen Diamond G. Den ursprungliga Diamond G-logotypen blir dock den officiella logotypen för Gant. 

I ett  uttalande skriver Gant att modeföretaget nu "tar det bästa från sina underlinjer Gant Rugger och Gant Diamond G och samlar allt under sin huvudlinje".  

Vår- och sommarkollektionen 2019 markerar starten för modeföretagets 70-årsfirande och blir också första kollektionen där Gant samlar all design inom en och samma linje.

Tidigare butiker för uderlinjen Rugger globalt har redan konverterats till butiker som säljer huvudlinjen.

Gant har tidigare haft butik för Gant Rugger på Sturegatan 6 i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nyhetsbrev

Skandinaviskt under ett tak

Arkiv

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.249