23948sdkhjf

Hos dem är kunden kung

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Här levereras en sömlös köpupplevelse oavsett var, när och hur kunden handlar.

Hos Scorett är kundservice a och o. En hållning som gjorde skoleverantören till vinnare av utmärkelsen Årets Omnikanal under Habit Modegalan i början av november. 

Läs också: De levererar bästa logistiken

Stort grattis! Hur ser ert omnierbjudande ut i dag?
– Köpupplevelsen är sömlös oavsett var, när och hur kunden handlar. Vi vill öka och bibehålla en hög kundservice och vi har stort fokus på kundtjänst för att serva kunderna var de än handlar, säger Ulrica Freidestam, e-handelschef för Scorett Footwear.

Hur tacklar ni det faktum att tillväxten i detaljhandeln sker på nätet?
Vi ser också den utvecklingen, vilket får konsekvensen att våra butiker får stor konkurrens. Därför är omnitänket och kundservicen superviktiga. Vi fokuserar på att styra kunden att hämta paket i butik för att ge ännu mer servicekänsla och nöjdare kunder.

Vad ser ni hända de närmaste fem åren och hur agerar ni på det?
– I takt med att e-handeln växer kommer vi öka vårt fokus på logistiklösningar för att möta behoven av snabbare leveranser. Vi kommer också att satsa i nytt WMS-system för att hålla utvecklingstakten, och självklart öka vår kundservice.

MOTIVERING

Där kunden är, där är också årets vinnare – på shoppingrundans a-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.164