23948sdkhjf

Ska växla upp internationellt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanserar ny plattform för att driva mer trafik från influencer till e-handlare.

Under det gångna året har Apprl tagit in 22 miljoner kronor i kapital från nuvarande investerare som bland andra Spintop Ventures, Backstage Invest och Jonas Meerits, från bland andra Happy Socks och Eleven, och Magnus Sandberg från Google.

Kapitalet ska användas till internationell expansion och fortsatta tekniska investeringar.

I dag lanseras även en ny plattform där en av huvudfunktionerna är ett AI-baserat verktyg som att de som använder verktyget ska skapa personliga produktrekommendationer.

Influencer, bloggare och tidningar driver idag försäljningen till e-handlare med hjälpa av plattformen.

- Många företag som jobbar med influencer marketing tittar enbart på ‘engagement rates’ när de väljer vilka influencers de ska jobba med. Engagement rates säger dock väldigt lite om en influencers ROI då det lätt kan manipuleras genom att köpa likes och indikerar inte följarnas köpkraft. Vi kan hjälpa annonsörer välja influencers baserat på hur bra de är att generera försäljning vilket inte går att fejka, säger Gustav Gisseldahl, medgrundare och cmo i en kommentar.

Därtill har Apprl tagit in ny kompetens och rekryterat Rami Nihlawi till posten som chief commercial officer och Cornelia Brantås till tjänsten som director of sales.

Duon har ett förflutet hos Soundtrack Your Brand. Därtill har bolaget anställt Fredrik Isaksson till posten som finanschef. Han har ett förflutet från liknande tjänst hos Cmore och därtill har företaget rekryterat från Klarna och iZettle.

Under de senaste året har företagets team växt från 4 personer till 25 personer. Plattformen hade i starten fokus på influencer inom mode men nu finns e-handlare och innehållsskapare inom skönhet, inredning, sport, böcker, hälsa, mat och elektronik.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

WeSC:s emission tecknad till 90 procent

Jobb & Karriär
Från Sellpy till Myrorna

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Jobb & Karriär
Hon blir onlinechef på Åhléns

Textil innovation prisad av Norrsken

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Nyhetsbrev

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Arkiv

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Triumph inleder samarbete med Texaid

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Ökad försäljning för H&M

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

London nästa för Boråstudenter

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Förbättrat Kappahl

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.145