23948sdkhjf

Ska växla upp internationellt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanserar ny plattform för att driva mer trafik från influencer till e-handlare.

Under det gångna året har Apprl tagit in 22 miljoner kronor i kapital från nuvarande investerare som bland andra Spintop Ventures, Backstage Invest och Jonas Meerits, från bland andra Happy Socks och Eleven, och Magnus Sandberg från Google.

Kapitalet ska användas till internationell expansion och fortsatta tekniska investeringar.

I dag lanseras även en ny plattform där en av huvudfunktionerna är ett AI-baserat verktyg som att de som använder verktyget ska skapa personliga produktrekommendationer.

Influencer, bloggare och tidningar driver idag försäljningen till e-handlare med hjälpa av plattformen.

- Många företag som jobbar med influencer marketing tittar enbart på ‘engagement rates’ när de väljer vilka influencers de ska jobba med. Engagement rates säger dock väldigt lite om en influencers ROI då det lätt kan manipuleras genom att köpa likes och indikerar inte följarnas köpkraft. Vi kan hjälpa annonsörer välja influencers baserat på hur bra de är att generera försäljning vilket inte går att fejka, säger Gustav Gisseldahl, medgrundare och cmo i en kommentar.

Därtill har Apprl tagit in ny kompetens och rekryterat Rami Nihlawi till posten som chief commercial officer och Cornelia Brantås till tjänsten som director of sales.

Duon har ett förflutet hos Soundtrack Your Brand. Därtill har bolaget anställt Fredrik Isaksson till posten som finanschef. Han har ett förflutet från liknande tjänst hos Cmore och därtill har företaget rekryterat från Klarna och iZettle.

Under de senaste året har företagets team växt från 4 personer till 25 personer. Plattformen hade i starten fokus på influencer inom mode men nu finns e-handlare och innehållsskapare inom skönhet, inredning, sport, böcker, hälsa, mat och elektronik.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Butiksnytt
Här öppnar Glitter

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Nyhetsbrev

Rains vill byta läge i Stockholm

Den danska modeverksamhetens butik är tillfälligt stängd.

Arkiv

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

Stylein växer digitalt

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Sellpy växer och nyanställer

Maska för alla

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Dansk modekoncern stänger butiker

Skapar möbler av återvunna strumpbyxor

Hyllad designer för Ellos

Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Modedesigner relanserar webbutik

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.125