23948sdkhjf

De levererar bästa logistiken

Genom snabba processer och effektiva lösningar levereras kundanpassade varor runt om i hela världen.

I november kammade Eton hem utmärkelsen Årets Logistiklösning under Habit Modegalan. 

Vad betyder utmärkelsen för er?
– Det är en bekräftelse på att man gör något bra. Roligt för Eton-teamet, säger Hans Davidson, vd Eton.

Vad i er logistiklösning har banat väg för framgångar?
– Vi levererar väldigt effektivt. Vi har en lagerservice som gör att om kunden beställer varan före klockan 15 så kan vi leverera till 40 länder på samma dag. Custome made kan vi leverera på tio arbetsdagar. Vi jobbar med 52 kollektionssläpp, alltså ett släpp i veckan, som är koordinerat med vår digitala försäljning, wholesale och retail. Det gör att kunden får nyheter regelbundet.

Vilka är utmaningarna?
– Under hösten har vi bytt affärssystem, vilket har skapat en del utmaningar. Under tre månader har vi inte kunnat hålla lovade leveranstider. Men nu är vi på banan igen. Omställningen var en förutsättning för att klara framtida logistik och EDI-lösningar.

Vad händer härnäst inom området hos Eton?
– Vi har investerat i ett automatiskt robotsystem för att korta ledtiderna ytterligare. Vi ska komma igång i januari. Sedan tittar vi på och förbereder oss för kraven som ställs i dag om allt från en timmes-leverans, samma dag till dagen efter-leverans.

MOTIVERING
Årets logistikpris inom mode tilldelas en lösning som möjliggjort en framgångsrik internationell expansion. Genom snabba processer och effektiva lösningar levereras kundanpassade varor runt om i hela världen. Det sofistikerade serviceerbjudandet har lett till nöjda kunder och marknadens lägsta antal returer, vilket sparar resurser och minskar miljöpåverkan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093