23948sdkhjf

De levererar bästa logistiken

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Genom snabba processer och effektiva lösningar levereras kundanpassade varor runt om i hela världen.

I november kammade Eton hem utmärkelsen Årets Logistiklösning under Habit Modegalan. 

Läs också: Eton flyger högt

Vad betyder utmärkelsen för er?
– Det är en bekräftelse på att man gör något bra. Roligt för Eton-teamet, säger Hans Davidson, vd Eton.

Vad i er logistiklösning har banat väg för framgångar?
– Vi levererar väldigt effektivt. Vi har en lagerservice som gör att om kunden beställer varan före klockan 15 så kan vi leverera till 40 länder på samma dag. Custome made kan vi leverera på tio arbetsdagar. Vi jobbar med 52 kollektionssläpp, alltså ett släpp i veckan, som är koordinerat med vår digitala försäljning, wholesale och retail. Det gör att kunden får nyheter regelbundet.

Vilka är utmaningarna?
– Under hösten har vi bytt affärssystem, vilket har skapat en del utmaningar. Under tre månader har vi inte kunnat hålla lovade leveranstider. Men nu är vi på banan igen. Omställningen var en förutsättning för att klara framtida logistik och EDI-lösningar.

Vad händer härnäst inom området hos Eton?
– Vi har investerat i ett automatiskt robotsystem för att korta ledtiderna ytterligare. Vi ska komma igång i januari. Sedan tittar vi på och förbereder oss för kraven som ställs i dag om allt från en timmes-leverans, samma dag till dagen efter-leverans.

MOTIVERING
Årets logistikpris inom mode tilldelas en lösning som möjliggjort en framgångsrik internationell expansion. Genom snabba processer och effektiva lösningar levereras kundanpassade varor runt om i hela världen. Det sofistikerade serviceerbjudandet har lett till nöjda kunder och marknadens lägsta antal returer, vilket sparar resurser och minskar miljöpåverkan.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135