23948sdkhjf

Flyttar tillbaka till New York för Etons räkning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon ska bygga upp ny pr-avdelning för skjortföretaget på kontoret i New York.

I veckan flyttar Elin Berglund tillbaka till New York för att bygga upp en ny digital pr-avdelning vid Etons befintliga kontor på 57th street i New York.

Avdelningen kommer omfatta rollerna pr, sociala Medier och influencer marketing.

Hon får titeln digital pr director och hädanefter kommer all av Etons pr att hanteras från kontoret i New York då kontoret i Stockholm inte längre ska han någon pr-ansvarig.

Elin Berglund är sedan oktober 2016 global pr-chef för skjortföretaget. Hon efterträdde Sara Ölmebäck på posten och hade dessförinnan arbetat för Eton i fem år i Nordamerika, med bas på New York-kontoret. 

– Mitt huvudfokus har varit event och att bygga Etons business med de stora varuhusen runtom i Nordamerika, såsom Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, Nordstrom och Neiman Marcus, skrev Elin Berglund i ett mejl till Habit då.

Mer om: Eton
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138