23948sdkhjf

Så ska Sneaky Steve accelerera tillväxten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ny delägare och styrelseordförande i storsatsande skobolag.

Skomärket Sneaky Steve, som ägs av F Division Group, har en ny delägare  Goodfellows Venture som ägs av blanda andra Karl Malmström och Josef Bilek. Karl Malmström kliver in i rollen som styrelseordförande.

– Vi har bestämt oss för att bli ett av Europas stora varumärken inom skor. Vi har än så länge bara skrapat på ytan och är idag väletablerade i framförallt Sverige. Nu tar vi nästa steg och satsar på nya länder och marknader i kombination med ett tydligt digitalt fokus, säger Måns Månsson, grundare och vd  i en kommentar. 

F Division Group är grundat av Måns Månsson, Kristian Torsson och Jacob Rydin, vice vd, och de tre  grundarna kvarstår som delägare när Goodfellows nu kliver in.

Bolaget meddelar även att ägandet kan komma att spridas ut på fler redan under nästa år "för att säkerställa både kapital och kompetens för fortsatt tillväxt".

Bolaget säljer med märket Sneaky Stev skor och accessoarer på sju olika marknader genom webbhandel, 400 återförsäljare och även fyra egna fysiska butiker varav två finns i Stockholm. 

- Vi är i ett otroligt spännande skede där år av hårt arbete börjat ge resultat. Karls erfarenhet från att bygga bolag, i kombination med Goodfellows digitala kompetens kommer vara viktiga ingredienser för att nå våra affärsmål. Karl Malmström har dessutom ett gediget affärsnätverk som vi nu ska ut och sondera för att hitta rätt resurser till verksamheten, säger Måns Månsson.

Märket har produktion i Portugal och omsättningen i år väntas landa på knappt 50 miljoner kronor. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133