23948sdkhjf

Care of Carl i nya händer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlare säljer majoritetsandel till investeringsbolaget Litorina.

Care Of Carl, grundat av Henning Källqvist och Gustaf Rudholm 2010, förvärvas till 70 procent av Litorina.

Läs också: Care of Carl lägger till ny marknad

Henning Källqvist, som tidigare köpt ut sin grundarpartner, kvarstår med 30 procent ägande och fortsätter i sin roll som vd.

- Care of Carl har en oerhört stark position på marknaden men för att ta tillvara på alla möjligheter framåt så krävs ännu mer resurser och investeringar. Litorina och jag delar båda synen på vår nuvarande position men framförallt planen framåt. Jag är övertygad om att Care of Carl kommer att kunna nå ännu fler kunder som upptäcker fördelarna med att handla hos oss med vår höga servicenivå vilket kommer resultera i ännu högre tillväxt, säger Henning Källqvist, grundare och vd för Care of Carl.

Care of Carl är verksamt med försäljning av herrmode till i Sverige, Norge, Danmark och sedan i oktober i år även i Finland och kunderna servas från centrallagret i Borås.

Bolaget omsätter cirka 220 miljoner kronor och har en årlig tillväxt om drygt 20 procent.

Litorina har tidiagre erfarenhet av modebolag inom herrmode då bolaget tidigare haft en ägarandel av skjortföretaget Eton. Investeringsbolaget  har även haft intressen i bland annat Pax.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Frank Dandy växer digitalt

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Trög utveckling för Åhléns modedel

Daniel Wellington ökar utdelningen

Studio för Eduards Accessories

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Datum för tre kommande CFW släppta

Lågprismodekedja i konkurs

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.173