23948sdkhjf

Fastighetsägare lanserar koncept för paketutlämning i köpcentrum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Atrium Ljungberg ger en känga åt traditionell paketutlämning och blir nu postombud. I lokalerna finns tilläggningstjänster som provrum, utställningsyta och utskjutet lager. Premiär i Malmö och Stockholm.

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg öppnar Leveriet som blir paketutlämning i butiksmiljö med enligt fastighetsbolaget serviceinriktad och kunnig personalstyrka.

Satsningen, som är ett nytt koncept med syfte att integrera den växande e-handeln i de fysiska miljöerna, öppnar i Sickla i Stockholm 29 november och Mobilia i Malmö 4 december. Ambitionen är att tjänsten ska utökas till fler städer.

– Detaljhandeln förändras i och med e-handelns utveckling. Det är en spännande tid och vi på Atrium Ljungberg vill vara med och driva utvecklingen där den fysiska handeln och e-handeln integreras. Vi är övertygade om att den fysiska platsen, där människor möts, kommer att fylla en oerhört viktig roll i samhället och vara avgörande för detaljhandeln även i framtiden, säger Annica Ånäs, vd för Atrium Ljungberg i en kommentar.

Fastighetsägaren menar att många paketutlämningar inte varit värdiga med brister som långa väntetider och trånga utrymmen.

I fastighetsägarens nya satsning ska kunden förutom att hämta paket även kunna åtnjuta tilläggstjänster som provrum, paketinslagning och möjlighet att göra sig av med otympligt emballage.

Därtill erbjuds e-handelsaktörer möjlighet att visa och ställa ut produkter i lokalerna och därtill agera logistikhubb för e-handlare och andra aktörer som behöver ett så kallat utskjutet lager.

Satsningen sker i samarbete med Ericssons nya globala standard för logistik och leveranshanteringssystemet LogTrade.

Ny teknik gör det enligt fastighetsägaren möjligt att ta emot leveranser från vilken transportör som helst men initialt sker frakthantering med Postnord, DB Schenker och Best Transport men ska utökas till att omfatta fler transportörer.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.098