23948sdkhjf

Fastighetsägare lanserar koncept för paketutlämning i köpcentrum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Atrium Ljungberg ger en känga åt traditionell paketutlämning och blir nu postombud. I lokalerna finns tilläggningstjänster som provrum, utställningsyta och utskjutet lager. Premiär i Malmö och Stockholm.

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg öppnar Leveriet som blir paketutlämning i butiksmiljö med enligt fastighetsbolaget serviceinriktad och kunnig personalstyrka.

Satsningen, som är ett nytt koncept med syfte att integrera den växande e-handeln i de fysiska miljöerna, öppnar i Sickla i Stockholm 29 november och Mobilia i Malmö 4 december. Ambitionen är att tjänsten ska utökas till fler städer.

– Detaljhandeln förändras i och med e-handelns utveckling. Det är en spännande tid och vi på Atrium Ljungberg vill vara med och driva utvecklingen där den fysiska handeln och e-handeln integreras. Vi är övertygade om att den fysiska platsen, där människor möts, kommer att fylla en oerhört viktig roll i samhället och vara avgörande för detaljhandeln även i framtiden, säger Annica Ånäs, vd för Atrium Ljungberg i en kommentar.

Fastighetsägaren menar att många paketutlämningar inte varit värdiga med brister som långa väntetider och trånga utrymmen.

I fastighetsägarens nya satsning ska kunden förutom att hämta paket även kunna åtnjuta tilläggstjänster som provrum, paketinslagning och möjlighet att göra sig av med otympligt emballage.

Därtill erbjuds e-handelsaktörer möjlighet att visa och ställa ut produkter i lokalerna och därtill agera logistikhubb för e-handlare och andra aktörer som behöver ett så kallat utskjutet lager.

Satsningen sker i samarbete med Ericssons nya globala standard för logistik och leveranshanteringssystemet LogTrade.

Ny teknik gör det enligt fastighetsägaren möjligt att ta emot leveranser från vilken transportör som helst men initialt sker frakthantering med Postnord, DB Schenker och Best Transport men ska utökas till att omfatta fler transportörer.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158