23948sdkhjf

Fastighetsägare lanserar koncept för paketutlämning i köpcentrum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Atrium Ljungberg ger en känga åt traditionell paketutlämning och blir nu postombud. I lokalerna finns tilläggningstjänster som provrum, utställningsyta och utskjutet lager. Premiär i Malmö och Stockholm.

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg öppnar Leveriet som blir paketutlämning i butiksmiljö med enligt fastighetsbolaget serviceinriktad och kunnig personalstyrka.

Satsningen, som är ett nytt koncept med syfte att integrera den växande e-handeln i de fysiska miljöerna, öppnar i Sickla i Stockholm 29 november och Mobilia i Malmö 4 december. Ambitionen är att tjänsten ska utökas till fler städer.

– Detaljhandeln förändras i och med e-handelns utveckling. Det är en spännande tid och vi på Atrium Ljungberg vill vara med och driva utvecklingen där den fysiska handeln och e-handeln integreras. Vi är övertygade om att den fysiska platsen, där människor möts, kommer att fylla en oerhört viktig roll i samhället och vara avgörande för detaljhandeln även i framtiden, säger Annica Ånäs, vd för Atrium Ljungberg i en kommentar.

Fastighetsägaren menar att många paketutlämningar inte varit värdiga med brister som långa väntetider och trånga utrymmen.

I fastighetsägarens nya satsning ska kunden förutom att hämta paket även kunna åtnjuta tilläggstjänster som provrum, paketinslagning och möjlighet att göra sig av med otympligt emballage.

Därtill erbjuds e-handelsaktörer möjlighet att visa och ställa ut produkter i lokalerna och därtill agera logistikhubb för e-handlare och andra aktörer som behöver ett så kallat utskjutet lager.

Satsningen sker i samarbete med Ericssons nya globala standard för logistik och leveranshanteringssystemet LogTrade.

Ny teknik gör det enligt fastighetsägaren möjligt att ta emot leveranser från vilken transportör som helst men initialt sker frakthantering med Postnord, DB Schenker och Best Transport men ska utökas till att omfatta fler transportörer.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Nyhetsbrev

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Arkiv

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.133