23948sdkhjf

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

| Av Nyhetsbyrån Dirket | Tipsa redaktionen

Kinesiska jätten slog ett nytt rekord.

Den kinesiska e-handlaren Alibaba satte nytt försäljningsrekord vid söndagens "Singles Day", även om tillväxttakten avtar. Det rapporterar Reuters.

Försäljningen under dygnet med erbjudanden uppgick till 213,5 miljarder yuan,
motsvarande cirka 30,7 miljarder dollar.

Läs också: Så når du Kinas konsumenter

Det innebär en ökning med 27 procent från föregående års försäljning vid
"Singles Day", då ökningen i årstakt var 39 procent, och ligger i nedre delen
av det spann som analytiker hade väntat sig.

"Singles Day" började i Kina som ett sorts alternativ till Alla hjärtans dag
men har sedan Alibaba engagerat sig blivit ett gigantiskt
försäljningstillfälle på nätet, med bland annat uppmärksammade livevents
inför öppningen.

Omsättningen överstiger den totala för såväl Black Friday som Cyper Monday i
USA.

Bedömare har samtidigt pekat på att rekorden i sig inte har samma inverkan på
Alibabas nettovinster. Tidigare i november justerade också Alibaba ned sin
helårsprognos för intäkterna med hänvisning till makroekonomiska faktorer.

Mer om:Alibaba
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Arkiv

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Stockmann sänker prognos

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Daniel Wellington ökar utdelningen

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Studio för Eduards Accessories

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16