23948sdkhjf

Ska växa med fler modekunder

E-handelsplattform nischas mot mode- och lisvsstilsföretag. I portföljen finns kunder som Nudie Jeans, Frank Dandy, Triwa och Lexington Company.

Svenskgrundade e-handelsplattformen Centra lägger in en extra växel och nischar sig för att nå nya och fler kunder inom framförallt mode- och livsstilssegmentet.

I dag har företaget, grundat av Piotr Zaleski och Frans Rosén, avtal med ett 100-tal varumärken inom mode- och livsstilssegmentet och nu skalar bolaget upp satsningen för att nå fler även internationella varumärken och nya marknader.

Plattformen erbjuder e-handelslösningar för såväl B2B som B2C.

- Det pågår ett kritiskt skifte för brands inom mode och livsstil där det digitala blir avgörande för huruvida man lyckas eller går under. Vi har under en lång tid, tillsammans med våra kunder optimerat Centra som plattform för att varumärken inom mode och livsstil framgångsrikt ska kunna digitalisera sin partihandel och sälja direkt online och via marknadsplatser, säger Martin Jensen, som sedan i slutet av förra året är vd för bolaget.

Piotr Zaleski, som grundade Centra för omkring fyra år sedan, har själv en bakgrund i modebranschen och var med och starta och driva modemärket Julian Red.

Centra har på den senaste tiden förstärkt teamet inom teknik, support, marknad och sälj inför den kommande internationella expansionen. Bolaget har kontor i Stockholm och Wroclaw i Polen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079