23948sdkhjf

Ska växa med fler modekunder

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handelsplattform nischas mot mode- och lisvsstilsföretag. I portföljen finns kunder som Nudie Jeans, Frank Dandy, Triwa och Lexington Company.

Svenskgrundade e-handelsplattformen Centra lägger in en extra växel och nischar sig för att nå nya och fler kunder inom framförallt mode- och livsstilssegmentet.

I dag har företaget, grundat av Piotr Zaleski och Frans Rosén, avtal med ett 100-tal varumärken inom mode- och livsstilssegmentet och nu skalar bolaget upp satsningen för att nå fler även internationella varumärken och nya marknader.

Plattformen erbjuder e-handelslösningar för såväl B2B som B2C.

- Det pågår ett kritiskt skifte för brands inom mode och livsstil där det digitala blir avgörande för huruvida man lyckas eller går under. Vi har under en lång tid, tillsammans med våra kunder optimerat Centra som plattform för att varumärken inom mode och livsstil framgångsrikt ska kunna digitalisera sin partihandel och sälja direkt online och via marknadsplatser, säger Martin Jensen, som sedan i slutet av förra året är vd för bolaget.

Piotr Zaleski, som grundade Centra för omkring fyra år sedan, har själv en bakgrund i modebranschen och var med och starta och driva modemärket Julian Red.

Centra har på den senaste tiden förstärkt teamet inom teknik, support, marknad och sälj inför den kommande internationella expansionen. Bolaget har kontor i Stockholm och Wroclaw i Polen.

Mer om: Centra | e-handel | Julian Red
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

Nyhetsbrev

Plus

Balenciagas uttolkare

Arkiv

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Wearegroup hyllar och nytolkar favoritplagg

Kreativ studio har plockat fram åtta plaggmodeller i begränsad upplaga i samarbete med AW Bauer & Co.

Butiksnytt
Les Deux ökar närvaron i Sverige

Givenchy till Pitti Uomo

Synsam flyttar fram positionerna fysiskt med nytt glasögonpalats

Butiksnytt
Nya lägen för Axel Arigato

Plus

Care of Carl till nya nivåer

Henning Källqvist, grundare av Care of Carl, har påbörjat en ny tillväxtresa med majoritetsägaren Litorina.

Vårväder och svaga jämförelsesiffror lyfte modehandeln

Modehandeln vädrade vårluft redan i februari. Mest ökade skohandeln, enligt Stilindex.

Twilfit till Åhléns

Jobb & Karriär
Från rederivärlden till Lindex

Ska utveckla kedjans IT-verksamhet.

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Då öppnar Uniqlo i Köpenhamn

Victoria's Secret stänger 53 butiker

Nytt garn med återvunna fibrer från Textilhögskolan

Tredje nya Lager 157-butiken i vår

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.115