23948sdkhjf

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

| Av Mats Torgander / Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

H&M fortsätter att integrera sina fysiska butiker med online.

Nyligen lanserades click & collect på sex nya marknader och ambitionen
för nästa år är att mer än dubbla antalet marknader. Samtidigt planeras för
en uppgradering av H&M Club inför en fortsatt utrullning under 2019, en
utrullning som omfattar stora marknader som USA, Kanada och Ryssland.

Läs också: H&M testar biobränsle med Maersk

Det uppger H&M:s kommunikationsavdelning i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt.

Efter ett pilottest i åtta butiker i Londonområdet rullades konceptet click & collect, alltså möjligheten att hämta varor som beställts online i en H&M-butik, ut i hela Storbritannien förra hösten. Under de tre senaste veckorna har click & collect lanserats i Sverige, Spanien, Frankrike, Nederländerna, Danmark och Norge.

Att click & collect lanseras på nya marknader innebär i praktiken att H&M börjar
med ett visst antal butiker för att sedan utöka beroende på vilken efterfrågan som finns på tjänsten. I exempelvis Sverige finns click & collect i dag i ett första skede i 16 H&M-butiker.

Enligt H&M är ambitionen för 2019 att lansera click & collect på minst tio ytterligare marknader, vilket skulle ge en total på minst 17 marknader.

Parallellt håller H&M på att rulla ut H&M Club där ett medlemskap innebär fri frakt och fria returer för alla onlineköpare. Nyligen adderades Italien och Belgien och därmed finns H&M Club på totalt 16 marknader. Bland dessa utgör Kina ett undantag där onlineköparna inte får fria returer.

Under det första halvåret 2019 kommer H&M Club-upplevelsen "uppgraderas" på
samtliga 16 marknader, enligt kommunikationsavdelningen. Därefter, under det
första halvåret, kommer den nya H&M Club lanseras i USA. Förutom USA är ambitionen att under 2019 lansera H&M Club på ytterligare minst fem marknader: Kanada, Ryssland, Mexiko, Tjeckien och Ungern.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär i dag. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Maxjenny till Mood

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Nyhetsbrev

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Arkiv

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.144