23948sdkhjf

Modeexportpris till Fjällräven

| Av admin | Tipsa redaktionen

Friluftsföretaget hyllades under Habit Modegalan på Operaterrassen under torsdagskvällen.

Fjällräven var nominerat i kategorin Årets Modeexportpris tillsammans med sko- och accessoarvarumärket ATP Atelier och klädföretaget Totême. Fjällräven kammade hem priset för att ha lyckats växa globalt tack vare sin tidlösa design och sina klassiker, enligt juryn. Den framhäver också företagets tydliga hållbarhetsfokus och de uppmärksammade event som lockar deltagare från över 90 länder – satsningar som bidrar till att Fjällräven är ett eftertraktat och växande varumärke i världen. USA är den marknad som växer mest.

Juryns motivering:
Med en stabil tillväxt och en expansiv exportstrategi är detta varumärke en eftertraktad aktör på såväl mogna som nya internationella marknader. Genom att ständigt vara aktuell och samtidigt tidlös har varumärket vunnit stark bärkraft hos en bred kundgrupp världen över.

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration

Finalister:
Totême
ATP Atelier
Fjällräven

Jury:
Linda Bradley, Diamond

Läs också: Vågade inköp ger resultat
Cecilia Tall, Teko
Helen Rönnholm, Business Sweden
Sofia Siewertz, Habit

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Utmanande kvartal för Asos

Nyhetsbrev

Team Sportia-butik i konkurs

Arkiv

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Plus

Balenciagas uttolkare

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Butiksnytt
Les Deux ökar närvaron i Sverige

Wearegroup hyllar och nytolkar favoritplagg

Kreativ studio har plockat fram åtta plaggmodeller i begränsad upplaga i samarbete med AW Bauer & Co.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Synsam flyttar fram positionerna fysiskt med nytt glasögonpalats

Givenchy till Pitti Uomo

Plus

Care of Carl till nya nivåer

Henning Källqvist, grundare av Care of Carl, har påbörjat en ny tillväxtresa med majoritetsägaren Litorina.

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Då öppnar Uniqlo i Köpenhamn

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.118