23948sdkhjf

Årets Inredningskoncept till barnklädeskedja

| Av admin | Tipsa redaktionen

Vinnaren avslöjades på Habit Modegalan under torsdagskvällen.

Polarn O. Pyret kan numera stoltsera med titeln Årets Inredningskoncept. De övriga finalisterna i kategorin var Caliroots och Arket.
Vinnarkonceptet har hittills rullats ut i tolv butiker. Butiken som var allra först med det nya konceptet var kedjans flaggskepp på Hamngatan i Stockholm som öppnade i mars i år.

Läs också: RNB:s vd: "Vi planerar inte att stänga på NK"

Juryn pekar framför allt på konceptets tydlighet och enkelhet som underlättar både för kunder och personal, lekfulla detaljer, genomtänkta inredningsgrepp och kommunikationslösningar. Helheten blir en miljö och ett uttryck som varumärket och produkterna landar väl i.

Till grund för det nya konceptet gjordes en noggrann kartläggning.

– Vi genomförde en stor varumärkesundersökning hos vår målgrupp som är föräldrar med barn från noll till tio år – i Norge, Sverige och Danmark. Tanken var att vi ville få en bättre förståelse för vad dagens konsument tycker är viktigt. Dessa insikter tog vi med i förändringsarbetet, säger Petra Stenecker, företagets marknads- och e-handelschef, till Habit i en kommentar.

Läs mer om Polarn O. Pyrets nya koncept i nästa nummer av Habit som kommer ut 19 november.

Juryns motivering:

För ett välgjort och distinkt koncept som vitaliserar varumärkets kärnvärden i en kundvänlig och lättorienterad miljö där köpresan stimuleras och förenklas. Genomtänkta inredningsgrepp och tilldragande exponeringar träffar mitt i prick. Ett koncept som bevisar den fysiska butikens oslagbara attraktionskraft.

Finalister:
Caliroots, Göteborg
Polarn O. Pyret
Arket

Jury:
Stina Moraeus, TEA
Charlotte Nordén, Cellbes

Läs också: Rekonstruktion för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret
Emma Pettersson, Patriksson Communication
Lars Jurland, Nitton93 
Kajsa Åström, Habit

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Modedesigner relanserar webbutik

Snabbare Ellos

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Plus

Sveriges nästa modehopp

En mix av couture och ready to wear. Det är ingredienserna till den nya designerstjärnan Amanda Borgfors Mészáros varumärke som lanseras i höst.

Nyhetsbrev

Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Arkiv

Butiksnytt
Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

Stort omsättningstapp för Wesc

Så kan Fanny drivas vidare

Masai i nya händer

Venue Retail Group: Ansökt om förlängning av rekonstruktion

Varuhuskedjan JC Penney ansöker om konkursskydd

Tar över Skoaugust i Uppsala efter konkurs

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Jeansbolagets Göteborgsbutik i konkurs

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Så mycket minskade försäljningen i fysisk modehandel i april

Ökad förlust för Lexington

Branschprofilen Jan Björnum har avlidit

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Butiksnytt
Totême öppnar på NK

Boozt stänger och öppnar

Vilken blir Årets Modebutik 2020?

Dags att nominera din favoritbutik. Branschpriset delas ut på Habit Modebranschens Dag med Habit Fashion Awards.

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Fristads säger upp

The Shirt Factory i nya händer

Zalando lanserar partnerprogram för svenska butiker

Fjärde etableringen för Lager 157 i vår

Så sålde Odd Molly – förlusten minskar

DEBATT: Texilimportörernas öppna brev till Stefan Löfven

Jobb & Karriär
Går till Bambuser

Se alla Företagens egna nyheter

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.113