23948sdkhjf

Prisas för Årets Omnikanal

| Av admin | Tipsa redaktionen

Här är vinnaren som lyckas bäst med sin omnikanal.

I hård konkurrens med Stadium och Joy, knep skokedjan Scorett priset Årets Omnikanal under Habit Modegalan på torsdagskvällen. Modeaktören omsätter omnikanaltanken i praktiken och lyckas framgångsrikt, både med att aktivt driva trafik till webbshoppen och att erbjuda handel på såväl Facebook och som Instagram.

Juryn för kategorin lyfter även fram en attraktiv kommunikation och inspirerande innehåll, vilket gör Scoretts omnikanal till den främsta. Scorett vill serva kunden – var den än är och var den än handlar ifrån – och har således satsat mycket på service och kundtjänst. Inte minst när tillväxten sker på nätet står omnikanalerbjudandet och kundservicen högt på Scoretts agenda. Ambitionen framåt är att satsa ännu mer på service och på logistik för att tillgodose kunden i ett allt högre marknadstempo.

Juryns motivering:

Där kunden är, där är också årets vinnare – på shoppingrundans a-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga.

Finalister:
Stadium

Läs också: Kedjan som är mästare på inspiration
Joy
Scorett

Jury:
Maria Gustavsson, Jetshop
Marcus Adiels, Sweco

Läs också: Vågade inköp ger resultat
Cina Linnér, Postnord
Christina Bild, Bilds Modemedmera

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill hyvlas timmar i butikerna.

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Mini Rodini till T-mall

Barnklädesmärket öppnar butik på Alibaba-ägda e-handelssajten.

WeSC: Har finansiering för tre månader

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Nyhetsbrev

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Arkiv
Plus

Hantverk vs hightech

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14