23948sdkhjf

Sveriges vassaste omnikanal

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Fysisk butik och näthandel i smart förening. Tre koncept tampas om utmärkelsen Årets Omnikanal.

Vikten av fysisk butik och näthandel i samklang är ovedersäglig. Det vet det de tre finalisterna i kategorin Årets Omnikanal.

Läs också: 13 butiker för Joy stängs - huvudkontor läggs ned

Stadium levererar en alltigenom sömlös handel. Här talar fysisk butik, webbshop och sociala medier samma tydliga språk.

Joy rör sig lika hemtamt lokalt och analogt som digitalt. Tack vare lyhördhet lyckas konceptet nå sin kund effektivt i alla kanaler.

Scorett triggar kundernas köplust med inspiration och tips. I konceptets samtliga kanaler är kunden aldrig längre bort från ett köp än ett klick.

En namnkunnig jury som består av Maria Gustavsson, Jestshop; Marcus Adiels, Sweco; Cina Linnér, Postnordhar och Christina Bild, Bilds Modemedmera, har utsett de tre finalisterna.

Juryns motiveringar:

Stadium

Ända sedan löparbanorna tog plats i Stadiumbutikerna har varumärkesprofileringen varit glasklar och såväl webbshop som sociala medier talar samma språk. Satsningen på köpskärmar i butik signalerar vägen framåt och mer än hälften av nätköpen hämtas i butik – vilket ger möjlighet till merförsäljning. Omnikanal var ordet.

Joy

Kvinnor över 40 är köpstarka, modeintresserade OCH uppkopplade. Något som få i modebranschen tycks fatta. Joy Shop går mot strömmen, känner sin kund och agerar lika starkt lokalt och analogt som digitalt. Aktiviteter på Facebook och Instagram drar trafik, nätförsäljningen ökar kraftigt och ekonomin går åt rätt håll.

Scorett

Här pratar vi omnikanal i ordets rätta bemärkelse. Butikspersonalen driver aktivt trafik till webbshopen och såväl Facebook som Instagram erbjuder shopping med ett enda klick. Hemsidan innehåller en mix av call-to-action, inspiration och tips där sociala medier integreras och köpreflexen effektivt triggas igång.

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm.

Säkra din biljett: http://www.habitmodegalan.se/

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.213