23948sdkhjf

Sveriges vassaste omnikanal

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Fysisk butik och näthandel i smart förening. Tre koncept tampas om utmärkelsen Årets Omnikanal.

Vikten av fysisk butik och näthandel i samklang är ovedersäglig. Det vet det de tre finalisterna i kategorin Årets Omnikanal.

Läs också: Från Scorett till Stayhard

Stadium levererar en alltigenom sömlös handel. Här talar fysisk butik, webbshop och sociala medier samma tydliga språk.

Joy rör sig lika hemtamt lokalt och analogt som digitalt. Tack vare lyhördhet lyckas konceptet nå sin kund effektivt i alla kanaler.

Scorett triggar kundernas köplust med inspiration och tips. I konceptets samtliga kanaler är kunden aldrig längre bort från ett köp än ett klick.

En namnkunnig jury som består av Maria Gustavsson, Jestshop; Marcus Adiels, Sweco; Cina Linnér, Postnordhar och Christina Bild, Bilds Modemedmera, har utsett de tre finalisterna.

Juryns motiveringar:

Stadium

Ända sedan löparbanorna tog plats i Stadiumbutikerna har varumärkesprofileringen varit glasklar och såväl webbshop som sociala medier talar samma språk. Satsningen på köpskärmar i butik signalerar vägen framåt och mer än hälften av nätköpen hämtas i butik – vilket ger möjlighet till merförsäljning. Omnikanal var ordet.

Joy

Kvinnor över 40 är köpstarka, modeintresserade OCH uppkopplade. Något som få i modebranschen tycks fatta. Joy Shop går mot strömmen, känner sin kund och agerar lika starkt lokalt och analogt som digitalt. Aktiviteter på Facebook och Instagram drar trafik, nätförsäljningen ökar kraftigt och ekonomin går åt rätt håll.

Scorett

Här pratar vi omnikanal i ordets rätta bemärkelse. Butikspersonalen driver aktivt trafik till webbshopen och såväl Facebook som Instagram erbjuder shopping med ett enda klick. Hemsidan innehåller en mix av call-to-action, inspiration och tips där sociala medier integreras och köpreflexen effektivt triggas igång.

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm.

Säkra din biljett: http://www.habitmodegalan.se/

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta till Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Nyhetsbrev

Handlarna splittrade om framtiden – dystert inom sällanköp

Arkiv
Plus

Så vill de förändra sourcing i grunden

I september i fjol lanserade Elias Gröndal och Carl-Johan Blomqvist plattformen Findsourcing som ska förenkla för inköpare att hitta leverantörer i skobranschen.

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Avslappnad silhuett i Florens

Eton och Tiger of Sweden höll båda presentationer på Pitti Uomo i veckan.

Claire Group stannar i familjen

Vagabond får gott gensvar för skoåtervinning

Nu uppmanar skoföretaget återförsäljarna att också samla in skor.

Stockmann säger upp 150

Modedesigner aktuell som sommarvärd

2

Butiksägarna bakom United Retailers: ”Vi önskar dialog och samarbete med leverantörerna”

En grupp modehandlare ligger bakom intressegruppen United Retailers som ska verka för bättre dialog med leverantörer och hitta gemensamma hållbara vägar framåt i en pressad modebransch färgad av "konstanta erbjudanden, rabatter och lockerbjudanden".

HUIs konjunkturprognos: "Detaljhandeln befinner sig i ett tufft läge"

Jobb & Karriär
Masai med nytt team och logotyp

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Även Ur & Penn kritisk till omotiverade hyresnivåer

Prisad av NK

Omlottklänningens okrönta drottning förärades pris av NK på onsdagskvällen.

Jobb & Karriär
Från Scorett till Stayhard

Ska leda e-handlarens satsning på sneaker.

Högtryck väntar för e-modehandeln

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Rekordomsättning för Inditex

Blickar mot öst

Missa inte årets branschseminarium

Dags för Pitti Uomo

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Här stänger Tiger of Sweden två butiker

Stark tillväxt för arbetsklädeskoncern – når över 4 miljarder

Jobb & Karriär
Serieentreprenör föreslås till Touchtech

MQ tar egna varumärken till Afound

Skokedja drar sig ur marknad

Kinnevik tar nätmodehandlare mot Frankfurtbörsen

Kicks om osunda hyresnivåer: ”Ett utbrett branschproblem”

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.135