23948sdkhjf

Sveriges vassaste omnikanal

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Fysisk butik och näthandel i smart förening. Tre koncept tampas om utmärkelsen Årets Omnikanal.

Vikten av fysisk butik och näthandel i samklang är ovedersäglig. Det vet det de tre finalisterna i kategorin Årets Omnikanal.

Läs också: Från Scorett till Stayhard

Stadium levererar en alltigenom sömlös handel. Här talar fysisk butik, webbshop och sociala medier samma tydliga språk.

Joy rör sig lika hemtamt lokalt och analogt som digitalt. Tack vare lyhördhet lyckas konceptet nå sin kund effektivt i alla kanaler.

Scorett triggar kundernas köplust med inspiration och tips. I konceptets samtliga kanaler är kunden aldrig längre bort från ett köp än ett klick.

En namnkunnig jury som består av Maria Gustavsson, Jestshop; Marcus Adiels, Sweco; Cina Linnér, Postnordhar och Christina Bild, Bilds Modemedmera, har utsett de tre finalisterna.

Juryns motiveringar:

Stadium

Ända sedan löparbanorna tog plats i Stadiumbutikerna har varumärkesprofileringen varit glasklar och såväl webbshop som sociala medier talar samma språk. Satsningen på köpskärmar i butik signalerar vägen framåt och mer än hälften av nätköpen hämtas i butik – vilket ger möjlighet till merförsäljning. Omnikanal var ordet.

Joy

Kvinnor över 40 är köpstarka, modeintresserade OCH uppkopplade. Något som få i modebranschen tycks fatta. Joy Shop går mot strömmen, känner sin kund och agerar lika starkt lokalt och analogt som digitalt. Aktiviteter på Facebook och Instagram drar trafik, nätförsäljningen ökar kraftigt och ekonomin går åt rätt håll.

Scorett

Här pratar vi omnikanal i ordets rätta bemärkelse. Butikspersonalen driver aktivt trafik till webbshopen och såväl Facebook som Instagram erbjuder shopping med ett enda klick. Hemsidan innehåller en mix av call-to-action, inspiration och tips där sociala medier integreras och köpreflexen effektivt triggas igång.

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm.

Säkra din biljett: http://www.habitmodegalan.se/

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Arkiv

Maxjenny till Mood

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.138