23948sdkhjf

Butikerna som kan vinna pris för sitt koncept

| Av Habit | Tipsa redaktionen

Urbant, lekfullt och avskalat. Här är finalisterna i Årets Inredningskoncept.

Calliroots lanserade sitt nya inredningskoncept i april i år i samband med butikspremiären på Larmgatan i Göteborg. Juryn i Årets Inredningskoncept lyfter bland annat fram att Caliroots på ett förtjänstfullt sätt integrerar e-handeln i butik. Omnikonceptet hyllas även för butiksupplevelsen och kunderbjudandet samt för spännande materialmixar i inredningen. 

Som en förlängning av konceptet öppnar Caliroots lagom till Black Friday sitt flaggskepp i Stockholm. Även här ligger fokus på att förflytta online till offline. 


Arket
, som hade världspremiär i London i fjol och som öppnade sin Sverigebutik i somras, prisas för ett "genomtänkt och konsekvent koncept". Exponeringarna är inbjudande och ytorna är väl genomtänkta, enligt juryn. På sä sätt får sortimentet fullt fokus. 

Juryns motiveringar:

Caliroots - Göteborg

Caliroots levererar ett urbant och samtida koncept som på ett förtjänstfullt sätt förflyttar online till offline. Digitala inslag genomsyrar såväl butiksupplevelsen som kunderbjudandet samtidigt som ett noga utvalt sortiment landar väl i en fysisk miljö präglad av kaxiga materialmöten.

Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret öppnar dörrarna till ett lekfullt shoppingnäste som med tydlighet och enkelhet i fokus omfamnar samtliga generationer. Finurliga kommunikationslösningar och genomtänkta detaljer ger ett pregnant resultat, och en ny och ljus hemvist för ett klassiskt varumärke att utvecklas i.

Arket

För ett genomtänkt och konsekvent koncept med inbjudande exponeringslösningar, smarta material och identitetsbärande förpackningsdesign. Omsorgsfullt vårdade ytor ger ett kurerat sortiment optimalt fokus. Allt omslutet i en monokrom, varm och avskalad miljö.

Polarn O. Pyret är den tredje finalisten, vars koncept lanserades i butiken på Hamngatan i Stockholm i mars i år. Konceptet, som håller på att rullas ut, finns nu i totalt tolv butiker. Juryn lyfter framför allt fram konceptets tydlighet och enkelhet, de lekfulla detaljerna och finurliga kommunikationslösningar. 

Jurygruppen för Årets Inredningskoncept består av Stina Moraeus, inredningsarkitekt hos TEA, Charlotte Nordén som är Cellbes vd, Emma Pettersson på Patriksson Communication, Lars Jurland, Nitton93 samt Kajsa Åström, journalist på Habit. 

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Sportamore växer – men ökar förlusten

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Arkiv

Barneys överväger konkurs

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

WeSC behöver nytt kapital

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.153