23948sdkhjf

Butikerna som kan vinna pris för sitt koncept

| Av Habit | Tipsa redaktionen

Urbant, lekfullt och avskalat. Här är finalisterna i Årets Inredningskoncept.

Calliroots lanserade sitt nya inredningskoncept i april i år i samband med butikspremiären på Larmgatan i Göteborg. Juryn i Årets Inredningskoncept lyfter bland annat fram att Caliroots på ett förtjänstfullt sätt integrerar e-handeln i butik. Omnikonceptet hyllas även för butiksupplevelsen och kunderbjudandet samt för spännande materialmixar i inredningen. 

Som en förlängning av konceptet öppnar Caliroots lagom till Black Friday sitt flaggskepp i Stockholm. Även här ligger fokus på att förflytta online till offline. 


Arket
, som hade världspremiär i London i fjol och som öppnade sin Sverigebutik i somras, prisas för ett "genomtänkt och konsekvent koncept". Exponeringarna är inbjudande och ytorna är väl genomtänkta, enligt juryn. På sä sätt får sortimentet fullt fokus. 

Juryns motiveringar:

Caliroots - Göteborg

Caliroots levererar ett urbant och samtida koncept som på ett förtjänstfullt sätt förflyttar online till offline. Digitala inslag genomsyrar såväl butiksupplevelsen som kunderbjudandet samtidigt som ett noga utvalt sortiment landar väl i en fysisk miljö präglad av kaxiga materialmöten.

Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret öppnar dörrarna till ett lekfullt shoppingnäste som med tydlighet och enkelhet i fokus omfamnar samtliga generationer. Finurliga kommunikationslösningar och genomtänkta detaljer ger ett pregnant resultat, och en ny och ljus hemvist för ett klassiskt varumärke att utvecklas i.

Arket

För ett genomtänkt och konsekvent koncept med inbjudande exponeringslösningar, smarta material och identitetsbärande förpackningsdesign. Omsorgsfullt vårdade ytor ger ett kurerat sortiment optimalt fokus. Allt omslutet i en monokrom, varm och avskalad miljö.

Polarn O. Pyret är den tredje finalisten, vars koncept lanserades i butiken på Hamngatan i Stockholm i mars i år. Konceptet, som håller på att rullas ut, finns nu i totalt tolv butiker. Juryn lyfter framför allt fram konceptets tydlighet och enkelhet, de lekfulla detaljerna och finurliga kommunikationslösningar. 

Jurygruppen för Årets Inredningskoncept består av Stina Moraeus, inredningsarkitekt hos TEA, Charlotte Nordén som är Cellbes vd, Emma Pettersson på Patriksson Communication, Lars Jurland, Nitton93 samt Kajsa Åström, journalist på Habit. 

Vinnarna i de totalt 12 kategorierna avslöjas på Habit Modegalan den 1 november på Operaterrassen i Stockholm. 

Säkra din biljett: Habitmodegalan.se

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Nyhetsbrev

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Arkiv

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Scorett utvecklar second hand-konceptet

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Digitalt butikskoncept prisat

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.193