23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Twilfit om nya outletkonceptet

Kedjan ligger i startgroparna för att ta outletkonceptet även till webbutiken.

I förra veckan kunde Habit berätta att Twilfit öppnar outlet i Stockholm Quality Outlet i Barkarby i Stockholm. Nu säger  kedjans marknadschef  Åsa Bergendorf till Habit att den nya butiken blir på omkring 100 kvadratmeter och ska sälja ett sortiment som består bland annat de egna varumärket men även varumärken som  Calvin Klein, Triumph och Chantelle.

Hur det ska se ut?
- Vi använder oss av vårt standardkoncept, men som kommer att skilja sig lite i uttryck vad gäller skyltar och kampanjbudskap. Generellt kommer kunderna att hitta produkter till 30-70 procent lägre pris än i övriga butiker.
 
 Blir det några fler outlets?
- Det ligger inte i planen för närvarande. Satsningen gäller i första hand fysisk butik, men vi ligger i startgroparna för att lansering även på twilfit.se.
Butiken öppnar 15 november.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|