23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Sport- och streetwear-scenen spritter av energi och designmässig bredd för våren. Inte minst imponerar unga skandinaviska varumärken med kreativitet och modernitet. Danska Martin Asbjørn (etablerat 2014), Hærværk och Heliot Emil (som båda visade sin femte kollektion) och norska Holzweiler (som tog steget från accessoarer till kläder 2014) – men också veteraner som Han Kjøbenhavn (som tioårsjubilerar i år) och J. Lindeberg visade med bravur hur avantgarde bäst kombineras med kommersialism under Copenhagen Fashion Week.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14