23948sdkhjf

Höjt tillväxtmål för Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är Qliro Groups nya finansiella mål för e-handlaren.

Nellys nya finansiella mål är att uppnå en organisk tillväxt i nettoomsättningen på över 10 procent per år mot tidigare långsiktiga finansiella mål om tillväxt på 8 procent per år i genomsnitt.

Läs också: Så sålde Nelly – omsättningsförväntningar sänks med nytt fokus

Målet för rörelsemarginalen, före av- och nedskrivningar, ligger kvar på 6 procent men koncernen Qliro Group skärper tonen och nu vill man att den ska vara över 6 procent och inte som tidigare minst 6 procent.

Som tidigare aviserat vill koncernen att Nellys fokus ska ligga på det egna varumärkena och därtill ska e-handlaren växa även med hjälp av cirka 200 externa varumärken. Under tredje kvartalet stod de egendesignade märkena för 44 procent av försäljningen.

I juni blev det känt att Qliro Groups strategi är att driva Qliro Financial Services, Cdon Marketplace och Nelly som självständiga dotterbolag.

På fredagen släppte Qliro Group rapport för tredje kvartalet, juli till september, som visade att Nelly hade en tillväxt om 11 procent för andra kvartalet i rad. 

Läs också: E-handlaren inför korttidsarbete

Antalet besök till sajten  ökade enligt kvartalsrapport med 7 procent, antalet ordrar med 12 procent och antalet kunder med 15 procent. Rörelseresultatet före avskrivningar förbättrades något till 23,9 miljoner kronor från  23,7 miljoner kronor.

I rapporten skriver Qliro Group att "De senaste två kvartalen har tillväxten varit den högsta sedan 2015 och i linje med det nya finansiella målet".

För Nelly har även  investeringar gjorts  för att skapa förutsättningar för stark vintersäsong. Nellys största marknader är Sverige och Norge.

Mer om: Nelly | Qliro Group
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

Scorett stänger butik efter hyrestvist

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Lanseringsdags för The Wiman

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125