23948sdkhjf

Höjt tillväxtmål för Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är Qliro Groups nya finansiella mål för e-handlaren.

Nellys nya finansiella mål är att uppnå en organisk tillväxt i nettoomsättningen på över 10 procent per år mot tidigare långsiktiga finansiella mål om tillväxt på 8 procent per år i genomsnitt.

Läs också: ATP Ateliers grundare till e-modehandlare

Målet för rörelsemarginalen, före av- och nedskrivningar, ligger kvar på 6 procent men koncernen Qliro Group skärper tonen och nu vill man att den ska vara över 6 procent och inte som tidigare minst 6 procent.

Som tidigare aviserat vill koncernen att Nellys fokus ska ligga på det egna varumärkena och därtill ska e-handlaren växa även med hjälp av cirka 200 externa varumärken. Under tredje kvartalet stod de egendesignade märkena för 44 procent av försäljningen.

I juni blev det känt att Qliro Groups strategi är att driva Qliro Financial Services, Cdon Marketplace och Nelly som självständiga dotterbolag.

På fredagen släppte Qliro Group rapport för tredje kvartalet, juli till september, som visade att Nelly hade en tillväxt om 11 procent för andra kvartalet i rad. 

Läs också: Lägre lönsamhet för Nelly

Antalet besök till sajten  ökade enligt kvartalsrapport med 7 procent, antalet ordrar med 12 procent och antalet kunder med 15 procent. Rörelseresultatet före avskrivningar förbättrades något till 23,9 miljoner kronor från  23,7 miljoner kronor.

I rapporten skriver Qliro Group att "De senaste två kvartalen har tillväxten varit den högsta sedan 2015 och i linje med det nya finansiella målet".

För Nelly har även  investeringar gjorts  för att skapa förutsättningar för stark vintersäsong. Nellys största marknader är Sverige och Norge.

Mer om: Nelly | Qliro Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Nyhetsbrev

Prisad modebutik öppnar webbutik

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123