23948sdkhjf

Höjt tillväxtmål för Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är Qliro Groups nya finansiella mål för e-handlaren.

Nellys nya finansiella mål är att uppnå en organisk tillväxt i nettoomsättningen på över 10 procent per år mot tidigare långsiktiga finansiella mål om tillväxt på 8 procent per år i genomsnitt.

Läs också: ATP Ateliers grundare till e-modehandlare

Målet för rörelsemarginalen, före av- och nedskrivningar, ligger kvar på 6 procent men koncernen Qliro Group skärper tonen och nu vill man att den ska vara över 6 procent och inte som tidigare minst 6 procent.

Som tidigare aviserat vill koncernen att Nellys fokus ska ligga på det egna varumärkena och därtill ska e-handlaren växa även med hjälp av cirka 200 externa varumärken. Under tredje kvartalet stod de egendesignade märkena för 44 procent av försäljningen.

I juni blev det känt att Qliro Groups strategi är att driva Qliro Financial Services, Cdon Marketplace och Nelly som självständiga dotterbolag.

På fredagen släppte Qliro Group rapport för tredje kvartalet, juli till september, som visade att Nelly hade en tillväxt om 11 procent för andra kvartalet i rad. 

Läs också: Stannar som vd för Nelly

Antalet besök till sajten  ökade enligt kvartalsrapport med 7 procent, antalet ordrar med 12 procent och antalet kunder med 15 procent. Rörelseresultatet före avskrivningar förbättrades något till 23,9 miljoner kronor från  23,7 miljoner kronor.

I rapporten skriver Qliro Group att "De senaste två kvartalen har tillväxten varit den högsta sedan 2015 och i linje med det nya finansiella målet".

För Nelly har även  investeringar gjorts  för att skapa förutsättningar för stark vintersäsong. Nellys största marknader är Sverige och Norge.

Mer om: Nelly | Qliro Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Då får modekedjan ny vd

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.104