23948sdkhjf

Höjt tillväxtmål för Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här är Qliro Groups nya finansiella mål för e-handlaren.

Nellys nya finansiella mål är att uppnå en organisk tillväxt i nettoomsättningen på över 10 procent per år mot tidigare långsiktiga finansiella mål om tillväxt på 8 procent per år i genomsnitt.

Läs också: Här är detaljerna om Nellys nya lager

Målet för rörelsemarginalen, före av- och nedskrivningar, ligger kvar på 6 procent men koncernen Qliro Group skärper tonen och nu vill man att den ska vara över 6 procent och inte som tidigare minst 6 procent.

Som tidigare aviserat vill koncernen att Nellys fokus ska ligga på det egna varumärkena och därtill ska e-handlaren växa även med hjälp av cirka 200 externa varumärken. Under tredje kvartalet stod de egendesignade märkena för 44 procent av försäljningen.

I juni blev det känt att Qliro Groups strategi är att driva Qliro Financial Services, Cdon Marketplace och Nelly som självständiga dotterbolag.

På fredagen släppte Qliro Group rapport för tredje kvartalet, juli till september, som visade att Nelly hade en tillväxt om 11 procent för andra kvartalet i rad. 

Läs också: Trögare för Nelly – rejält resultattapp

Antalet besök till sajten  ökade enligt kvartalsrapport med 7 procent, antalet ordrar med 12 procent och antalet kunder med 15 procent. Rörelseresultatet före avskrivningar förbättrades något till 23,9 miljoner kronor från  23,7 miljoner kronor.

I rapporten skriver Qliro Group att "De senaste två kvartalen har tillväxten varit den högsta sedan 2015 och i linje med det nya finansiella målet".

För Nelly har även  investeringar gjorts  för att skapa förutsättningar för stark vintersäsong. Nellys största marknader är Sverige och Norge.

Mer om: Nelly | Qliro Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoavdelning.

Guldknappen till Haglöfs

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Minskad försäljning för Wesc

Nyhetsbrev

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Arkiv

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Boozt skriver ned prognos

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.126