23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vestiaire Collective med nytt utseende

Firar sju miljoner medlemmar med ny identitet.

Onlineplattformen för premium och lyxigt second hand-mode lanserar i veckan ny varumärkeskampanj, ny visuell identitet samt sajt med utökat fokus på användarvänlighet.

Kampanjen har producerats i samarbete med den franska byrån BETC Étoile Rouge och ska spegla den nya visuella identiteten och går i tryckt media såväl såväl som digitala och sociala medier på e-handlarens nyckelmarknader inom framför allt Europa och Asien.

E-handlaren lanserades i Paris i oktober 2009 och har 7 miljoner medlemmar i fler än 50 länder världen över och kontor i Paris, London, New York, Milano, Berlin och Hong Kong.

Vd och medgrundare är Sébastien Fabre. Under oktober öppnar ett nytt kontor i Paris och under den senaste 18-månadersperioden har Vestiaire Collective expanderat till Asien och Stillahavsregionen och öppnat logistikhub i norra Frankrike och Hongkong.

På sajten lägger communityns säljare upp 30 000 artiklar till försäljning varje vecka.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|