23948sdkhjf

Vestiaire Collective med nytt utseende

Firar sju miljoner medlemmar med ny identitet.

Onlineplattformen för premium och lyxigt second hand-mode lanserar i veckan ny varumärkeskampanj, ny visuell identitet samt sajt med utökat fokus på användarvänlighet.

Kampanjen har producerats i samarbete med den franska byrån BETC Étoile Rouge och ska spegla den nya visuella identiteten och går i tryckt media såväl såväl som digitala och sociala medier på e-handlarens nyckelmarknader inom framför allt Europa och Asien.

E-handlaren lanserades i Paris i oktober 2009 och har 7 miljoner medlemmar i fler än 50 länder världen över och kontor i Paris, London, New York, Milano, Berlin och Hong Kong.

Vd och medgrundare är Sébastien Fabre. Under oktober öppnar ett nytt kontor i Paris och under den senaste 18-månadersperioden har Vestiaire Collective expanderat till Asien och Stillahavsregionen och öppnat logistikhub i norra Frankrike och Hongkong.

På sajten lägger communityns säljare upp 30 000 artiklar till försäljning varje vecka.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079