23948sdkhjf

GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

I tre år har Mölndalbaserade modedistributören GSL representerat varumärket Jim Rickey på den Skandinaviska marknaden.

Nu upphör samarbete per den 1 november då märket själva ska sköta distributionen. Till sin hjälp har skomärkets grundarduo Henrik Standerth och Patrik Svensk en expansionsansvarig i Mattias Edenholm.

- Vi är nöjda och tacksamma över den tid som varit och arbetet som GSL utfört genom åren för Jim Rickey. Vi upplever en förändring av förutsättningarna på marknaden och önskar bättre anpassa oss till en ständigt föränderlig miljö, och därför känns detta naturligt för oss båda, säger Mattias Edenholm, expansionsansvarig för Jim Rickey Stockholm i en kommentar.

Han arbetade tidigare på Elvine bland annat som tillförordnad vd och exportchef men  lämnade modebolaget för ett och ett halvt år sedan.

I dag driver Mattias Edenholm den egna verksamheten INTL Brands där han arbetar med bland annat internationell expansion av Skandinaviska varumärken, däribland Jim Rickey, och med expansionsworkshops.

Varumärket Jim Rickey grundades 2006. Grundarduon har tidigare arbetat med etablering, distribution och försäljning av flera globala varumärken som Le Coq Sportif, WeSC, Onitsuka Tiger och Spring Court. Varumärket säljs i 12 länder och huvudmarknaderna utöver Skandinavien är Japan, Sydkorea, Italien och Benelux.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109