23948sdkhjf

Filippa K till Amazons fysiska butik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skandinaviska märken i e-handlarens fysiska pop up-butik i London.

Filippa K och danska Gestuz är två av de utvalda varumärkena när Amazon öppnar pop up-butik för mode i London, enligt Drapers Record och flera andra brittiska medier.

Läs också: De är finalister till Årets Hållbarhetspris

Amazon Fashion öppnar på Baker Street i London den 23 oktober. Den tillfälliga butiken ska hålla öppet under fem dagar, till den 27 oktober, och blir e-handelsjättens första fysiska modebutikssatsning i Europa.

I den knappt 280 kvadratmeter stora butiken ska husera varumärken som Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Filippa K, Gestuz, Paul & Joe, Antik Batik, Love Moschino och Vans samt e.handelsjättens egna märken som Meraki, Find och Truth & Fable. Den tillfälliga butiken följer på den första permanenta modebutiken som Amazon öppnade i New York förra månaden.

Tanken med den nya butiken att den ska vara under den ständig förändring och byta teman, aktiviteter och upplevelser.

Under premiärdagen tisdag fokuseras på höst- och vintertrender, onsdagen på skönhet, torsdag på sport och välmående medan fredag och lördag dedikeras till streetmode och kläder för fest. Som en del i e-handlarens omnikanalssatsning så kan plagg köpas i butiken och via e-handlarens app.

Mer om: Amazon | Filippa K
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Underklädesmärke drar upp volymen

Plus

Sveas vd siktar mot 100 miljoner

Kiki Wallmansson har tagit familjeföretaget in i en ny era. Habit träffade entreprenören och designern på huvudkontoret i Borås.

Närmare kunderna och snabbare leveranser

Zalandos nya jättelager invigs officiellt i dag.

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Japansk modejätte partner till SOK

H&M tappar uppdraget som officiell klädleverantör till Sveriges Olympiska Kommitté.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik.

Nyhetsbrev

Jumperfabriken lanseras i Kina

Göteborgbaserade modeföretaget samarbetar med Johan & Johan. Först ut är lansering i Shanghai.

Arkiv

Fjärde outleten för varuhuskedjan

I veckan öppnar Åhléns Outlet i Sundsvall.

Då får modekedjan ny vd

Nytt nummer av Habit

Ett nytt, matigt nummer fyllt med trender och intervjuer med branschens hetaste profiler.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

1

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Från kläder till väskor

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Modemärke med ny identitet

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Pep blir Peppercorn igen

I dig denim väljer byrå

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.19