23948sdkhjf

Filippa K till Amazons fysiska butik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skandinaviska märken i e-handlarens fysiska pop up-butik i London.

Filippa K och danska Gestuz är två av de utvalda varumärkena när Amazon öppnar pop up-butik för mode i London, enligt Drapers Record och flera andra brittiska medier.

Läs också: De är finalister till Årets Hållbarhetspris

Amazon Fashion öppnar på Baker Street i London den 23 oktober. Den tillfälliga butiken ska hålla öppet under fem dagar, till den 27 oktober, och blir e-handelsjättens första fysiska modebutikssatsning i Europa.

I den knappt 280 kvadratmeter stora butiken ska husera varumärken som Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Filippa K, Gestuz, Paul & Joe, Antik Batik, Love Moschino och Vans samt e.handelsjättens egna märken som Meraki, Find och Truth & Fable. Den tillfälliga butiken följer på den första permanenta modebutiken som Amazon öppnade i New York förra månaden.

Tanken med den nya butiken att den ska vara under den ständig förändring och byta teman, aktiviteter och upplevelser.

Under premiärdagen tisdag fokuseras på höst- och vintertrender, onsdagen på skönhet, torsdag på sport och välmående medan fredag och lördag dedikeras till streetmode och kläder för fest. Som en del i e-handlarens omnikanalssatsning så kan plagg köpas i butiken och via e-handlarens app.

Mer om: Amazon | Filippa K


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Sportkedja öppnar nytt

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Ska exportera Splitgrid

Datasystem tar in nytt kapital för att öka expansion.

Laddar för största handelsdagen någonsin

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Ida Sjöstedt

Kliver in som vd och delägare i modemärket vars grundare nu kan fokusera på den kreativa processen.

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mobilbetalning i butik hos Lager 157

Arkiv

Från Elodie Details till skoföretag

Stinaa J rekryterar försäljningschef och vice vd och öppnar därtill studiobutik.

Så vill underklädesmärke presentera sig närmare

Öppnar pop up-butik inför julhandeln.

Mode i Årets julklapp

Nytt nummer av Habit

Möt Cristopher Nying, Our Legacys kreativa chef som går igång på motreaktioner.

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Datum fastställda för visningsveckan

Jobb & Karriär
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny cfo för modekedjan.

Boomerang söker ny vd

Fredrik Larsson har slutat som vd på Boomerang efter drygt ett halvår på posten.

Så sålde Lexington Company

Plus

”Utan Altor är resan omöjlig”

Expansion i USA och Asien ska bana väg för Revolutionraces tillväxt. Men grundarna riskerar att tappa kontrollen över företaget nästa år när riskkapitalisten Altor kan bli majoritetsägare.

Fördjupat samarbete för kreativa branscher

Butiksnytt
Ganni öppnar butik i Stockholm

Minskad omsättning för Björn Borg

Vinnare av Show Up Fashion Award

Modeduo bakom märket Johannes Adele vann nationella entreprenörstävlingen i mode. Priset delades ut i Borås på torsdagen.

Chiquelle etablerar bolag i Norge

E-modehandlaren expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Butiksnytt
Maska med butik

Ny studiobutik ska också serva e-handelskunder.

Vestiaire Collective med ny vd

Butiksnytt
Nya under i Solna

Hon är ett stjärnskott

Här lägger Åhléns ned – efter 59 år

Oförändrat hos VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Scorett

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Jobb & Karriär
Elektronikjättens vd till sportkedjan

Ny styrelse till SFC

Butiksnytt
Här öppnar Esprit

Zara drar upp farten online

Logistikpris till Zalando

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.206