23948sdkhjf

H&M tar klädvårdskoncept till Norge

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Efter Tyskland och Frankrike lanserar modekoncernen reparationskoncept i Norge och investerar i verksamheten Repairable.

H&M har investerat i verksamheten Repairable, grundat av Ingvill Kerob, och lanserat det egna konceptet Take Care i Norge.

Läs också: Stora Enso ansluter till hållbart trätextilprojekt

Habit har tidigare skrivit om Take Care som består av produkter, vägledning och tjänster som är tänkta att hjälpa kunder att fräscha upp, reparera och göra om kläder, skor och accessoarer.

Den nya tjänsten och produkterna lanserades i slutet av september med en pop up i H&M:s butik på Bogstadveien i Oslo som pågick mellan 26 september och 3 oktober. Därefter ska butiken fungera som en inlämningshub när kunder vill få plagg och skor lagade via tjänsten Repairable. Initialt testas projektet under sex månader och samma tjänst  tillhandahållas även i nya butiken på Karl Johansgate. Ambitionen är att förlänga samarbetet efter provperioden.

Ingvill Kerobs tjänst Repairable är en digital tjänst som länkar samman skräddare och skomakare och tjänsten har fasta och förhandsbestämda priser på de lagningar som görs.

Modekoncernen delar in konceptet Take Care i tre delar; produkter, tjänster och vägledning. I projketet finns produkter som tvättpåsar, tvättmedel och skovårdsprodukter och i butiken finns en hub om hur man tar hand om kläder och skor.

Norge är den tredje marknaden efter Frankrike och Tyskland där H&M lanserar Take Care.

Mer om: H&M | Repairable
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk modejätte partner till SOK

H&M tappar uppdraget som officiell klädleverantör till Sveriges Olympiska Kommitté.

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Då får modekedjan ny vd

Arkiv

Från kläder till väskor

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Här stänger Polarn O. Pyret

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114