23948sdkhjf

I dag öppnar D.Brand x Friends

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Kim och David Pirzadeh har drivit klädvarumärket D.Brand i tolv år och öppnade för tre år sedan egen butik i centrala Stockholm. I maj valde de att stänga i city för att i stället satsa på Kungsholmen, vilket Habit tidigare rapporterat om. Här hoppas duon hitta hem med konceptet D.Brand x Friends, som har premiär den 12 oktober. 

Förutom det egna varumärket D.Brand som tillverkas för hand i Portugal och som säljs i begränsad upplaga i butiken består sortimentet av ett tjugotal mestadels mindre varumärken med hållbarhetsprofil som paret Pirzadeh omsorgsfullt har valt ut: allt från skjortor, regnkläder, möbler, inredning, böcker, barnprylar, handgjorda parfymer och tvålar, veganska anteckningsböcker, teer till klockor och solglasögon – en del av dem exklusiva för den svenska marknaden.

Butiken är utformad som en del i ett vardagsrum, en walk in closet, ett sovrum och en barnhörna för att exponera produkterna i den miljö där de hör hemma.

– Vi vill skapa en känsla av att komma hem till oss. Det ska vara varmt, genuint och det ska finnas någonting för alla, säger Kim Pirzadeh. 

Lokalen inrymmer även en bar och vegetarisk restaurang. I källarplan finns frisör och barberare.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Stockmann sänker prognos

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137