23948sdkhjf

I dag öppnar D.Brand x Friends

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Kim och David Pirzadeh har drivit klädvarumärket D.Brand i tolv år och öppnade för tre år sedan egen butik i centrala Stockholm. I maj valde de att stänga i city för att i stället satsa på Kungsholmen, vilket Habit tidigare rapporterat om. Här hoppas duon hitta hem med konceptet D.Brand x Friends, som har premiär den 12 oktober. 

Förutom det egna varumärket D.Brand som tillverkas för hand i Portugal och som säljs i begränsad upplaga i butiken består sortimentet av ett tjugotal mestadels mindre varumärken med hållbarhetsprofil som paret Pirzadeh omsorgsfullt har valt ut: allt från skjortor, regnkläder, möbler, inredning, böcker, barnprylar, handgjorda parfymer och tvålar, veganska anteckningsböcker, teer till klockor och solglasögon – en del av dem exklusiva för den svenska marknaden.

Butiken är utformad som en del i ett vardagsrum, en walk in closet, ett sovrum och en barnhörna för att exponera produkterna i den miljö där de hör hemma.

– Vi vill skapa en känsla av att komma hem till oss. Det ska vara varmt, genuint och det ska finnas någonting för alla, säger Kim Pirzadeh. 

Lokalen inrymmer även en bar och vegetarisk restaurang. I källarplan finns frisör och barberare.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109