23948sdkhjf

AMF fastigheter om The Lobby: "Flexibiliteten kräver en viss typ av organisation”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu har fastighetsägaren firat första halvåret med satsningen The Lobby. Här är tre insikter från de första sex månaderna.

AMF fastigheter öppnade  The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm den 5 april. Efter sex månader kan så fastighetsägaren dra ett antal slutsatser kring satsningen som bland annat att det är mer tidskrävande att arbeta med kortare hyresavtal än vad fastighetsägaren förutsett.

The Lobby/AMF Fastigheter  är en av tre finalister i kategorin Årets kreativa kundupplvelse  i Habit Modegalan.

- Varje vecka har gett oss nya lärdomar, vilket bidrar till en kontinuerlig utveckling av The Lobby och en större förståelse för hur vi ska agera i framtiden. Det är hela syftet med The Lobby. En insikt rör så kallad ”flexibel retail”, att gå från årslånga avtal till betydligt kortare perioder, det är mer tidskrävande än vad vi först såg och flexibiliteten kräver en viss typ av organisation, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef hos AMF fastigheter i en kommentar.

Enligt fastighetsägaren stannar kunderna i snitt 15 minuter i lokalerna och under perioden har 89 stycken märken verkat i experimentytan. Därtill har 48 events ägt rum under de första sex månaderna.

Och Annelie Gullström ser tydligt att "de varumärken som arrangerar olika typer av event får betydligt större utdelning av sin närvaro". Därför ska miljön i lokalerna utvecklas för att möjliggöra fler typer av upplevelser. 

 - Vi ser också att ny teknologi och digitalisering mot varumärken, B2B, är högaktuellt. Därför fortsätter vi att utveckla det spåret tillsammans med våra partners med Deloitte Digital i spetsen. Vi har däremot märkt att efterfrågan på ny teknologi hos konsument inte är riktigt lika hög. Det är inte samma sense of urgency som vi först trodde vilket gör att vi prioriterar ned det för tillfället, säger Annelie Gullström.

Under de sex månaderna har platsen skiftat större innehåll vid tre tillfällen och gjort samarbeten med Scandinavian Man, Sisters in Law och  tidningarna Damernas Värld och Styleby.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137