23948sdkhjf

AMF fastigheter om The Lobby: "Flexibiliteten kräver en viss typ av organisation”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu har fastighetsägaren firat första halvåret med satsningen The Lobby. Här är tre insikter från de första sex månaderna.

AMF fastigheter öppnade  The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm den 5 april. Efter sex månader kan så fastighetsägaren dra ett antal slutsatser kring satsningen som bland annat att det är mer tidskrävande att arbeta med kortare hyresavtal än vad fastighetsägaren förutsett.

The Lobby/AMF Fastigheter  är en av tre finalister i kategorin Årets kreativa kundupplvelse  i Habit Modegalan.

- Varje vecka har gett oss nya lärdomar, vilket bidrar till en kontinuerlig utveckling av The Lobby och en större förståelse för hur vi ska agera i framtiden. Det är hela syftet med The Lobby. En insikt rör så kallad ”flexibel retail”, att gå från årslånga avtal till betydligt kortare perioder, det är mer tidskrävande än vad vi först såg och flexibiliteten kräver en viss typ av organisation, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef hos AMF fastigheter i en kommentar.

Enligt fastighetsägaren stannar kunderna i snitt 15 minuter i lokalerna och under perioden har 89 stycken märken verkat i experimentytan. Därtill har 48 events ägt rum under de första sex månaderna.

Och Annelie Gullström ser tydligt att "de varumärken som arrangerar olika typer av event får betydligt större utdelning av sin närvaro". Därför ska miljön i lokalerna utvecklas för att möjliggöra fler typer av upplevelser. 

 - Vi ser också att ny teknologi och digitalisering mot varumärken, B2B, är högaktuellt. Därför fortsätter vi att utveckla det spåret tillsammans med våra partners med Deloitte Digital i spetsen. Vi har däremot märkt att efterfrågan på ny teknologi hos konsument inte är riktigt lika hög. Det är inte samma sense of urgency som vi först trodde vilket gör att vi prioriterar ned det för tillfället, säger Annelie Gullström.

Under de sex månaderna har platsen skiftat större innehåll vid tre tillfällen och gjort samarbeten med Scandinavian Man, Sisters in Law och  tidningarna Damernas Värld och Styleby.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nyhetsbrev

Från RMPR till Presskontakterna

Arkiv

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Zalando skrotar Bread & Butter

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.318