23948sdkhjf

AMF fastigheter om The Lobby: "Flexibiliteten kräver en viss typ av organisation”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu har fastighetsägaren firat första halvåret med satsningen The Lobby. Här är tre insikter från de första sex månaderna.

AMF fastigheter öppnade  The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm den 5 april. Efter sex månader kan så fastighetsägaren dra ett antal slutsatser kring satsningen som bland annat att det är mer tidskrävande att arbeta med kortare hyresavtal än vad fastighetsägaren förutsett.

The Lobby/AMF Fastigheter  är en av tre finalister i kategorin Årets kreativa kundupplvelse  i Habit Modegalan.

- Varje vecka har gett oss nya lärdomar, vilket bidrar till en kontinuerlig utveckling av The Lobby och en större förståelse för hur vi ska agera i framtiden. Det är hela syftet med The Lobby. En insikt rör så kallad ”flexibel retail”, att gå från årslånga avtal till betydligt kortare perioder, det är mer tidskrävande än vad vi först såg och flexibiliteten kräver en viss typ av organisation, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef hos AMF fastigheter i en kommentar.

Enligt fastighetsägaren stannar kunderna i snitt 15 minuter i lokalerna och under perioden har 89 stycken märken verkat i experimentytan. Därtill har 48 events ägt rum under de första sex månaderna.

Och Annelie Gullström ser tydligt att "de varumärken som arrangerar olika typer av event får betydligt större utdelning av sin närvaro". Därför ska miljön i lokalerna utvecklas för att möjliggöra fler typer av upplevelser. 

 - Vi ser också att ny teknologi och digitalisering mot varumärken, B2B, är högaktuellt. Därför fortsätter vi att utveckla det spåret tillsammans med våra partners med Deloitte Digital i spetsen. Vi har däremot märkt att efterfrågan på ny teknologi hos konsument inte är riktigt lika hög. Det är inte samma sense of urgency som vi först trodde vilket gör att vi prioriterar ned det för tillfället, säger Annelie Gullström.

Under de sex månaderna har platsen skiftat större innehåll vid tre tillfällen och gjort samarbeten med Scandinavian Man, Sisters in Law och  tidningarna Damernas Värld och Styleby.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Underklädeskedja öppnar outlet

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Arkiv

Höjt tillväxtmål för Nelly

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Så ser en hållbar ledare ut

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Vestiaire Collective med nytt utseende

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Rizzo läggs ned som butikskedja

Stadium omorganiserar och varslar - satsar digitalt

Sportkedjan slår ihop avdelningar och flyttar delar av verksamheten från Norrköping till Solna.

Jobb & Karriär
Frank Dandy med ny vd

Styrelsemedlem och operativt ansvarig för företagets digitala utveckling kliver in som ny vd. Tidigare vd stannar och får ny roll.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Superdry vinstvarnar

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

Norsk modekedja blir dansk

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169