23948sdkhjf

H&M köper in sig i Klarna

| Av Nyhetsbyrån DIrekt | Tipsa redaktionen

Klädjätten inleder samarbete med fintechbolaget.

H&M har köpt en andel i Klarna och startar ett samarbete som bland annat innebär att fintechbolaget tillhandahåller  betalning i klädbolagets fysiska butiker och i näthandeln. H&M betalar 185  miljoner kronor för mindre än 1 procent av Klarna, som emitterar nya aktier till bolaget.

Det rapporterar Financial Times.

Sebastian Siemiatkowski, vd för Klarna, sade till tidningen att samarbetet med
H&M kommer att bli betalföretagets största partnerskap. Tidigare har avtal

Läs också: Vintagemode hos & Other Stories
slutits med brittiska Asos och Ikea.

"Det är ett jättestort avtal. Vad vi ska gör här är något väldigt strategiskt
med H&M. Det drar ihop online och offline, det drar in lojalitetsbiten, i
alla deras kanaler, i alla deras marknader", sade han.

Klarna lovar att förenkla H&M:s retur- och leveransprocesser och kunder kommer
kunna betala med hjälp av H&M:s app i både butik och online.

Läs också: Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

"Utvecklingen av betallösningar är en viktig del av shoppingupplevelsen och
passar därför in väl i vår investeringsportfölj", sade Daniel Claesson, chef
för affärsutveckling på H&M, till tidningen.

Mer om:H&M |Klarna
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124