23948sdkhjf

H&M köper in sig i Klarna

| Av Nyhetsbyrån DIrekt | Tipsa redaktionen

Klädjätten inleder samarbete med fintechbolaget.

H&M har köpt en andel i Klarna och startar ett samarbete som bland annat innebär att fintechbolaget tillhandahåller  betalning i klädbolagets fysiska butiker och i näthandeln. H&M betalar 185  miljoner kronor för mindre än 1 procent av Klarna, som emitterar nya aktier till bolaget.

Det rapporterar Financial Times.

Sebastian Siemiatkowski, vd för Klarna, sade till tidningen att samarbetet med
H&M kommer att bli betalföretagets största partnerskap. Tidigare har avtal

Läs också: Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen
slutits med brittiska Asos och Ikea.

"Det är ett jättestort avtal. Vad vi ska gör här är något väldigt strategiskt
med H&M. Det drar ihop online och offline, det drar in lojalitetsbiten, i
alla deras kanaler, i alla deras marknader", sade han.

Klarna lovar att förenkla H&M:s retur- och leveransprocesser och kunder kommer
kunna betala med hjälp av H&M:s app i både butik och online.

Läs också: H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

"Utvecklingen av betallösningar är en viktig del av shoppingupplevelsen och
passar därför in väl i vår investeringsportfölj", sade Daniel Claesson, chef
för affärsutveckling på H&M, till tidningen.

Mer om:H&M |Klarna
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Göteborgspremiär för Marqet

Back i konkurs

Bolaget bakom modemärket har försatts i konkurs.

Pressad lönsamhet i modehandeln

2019 ser ut att bli ett år präglat av konkurser, rekonstruktioner, pressade marginaler och höjda importpriser. Dock skönjer Svensk Handel ljuset i tunneln för vissa modeaktörer.

Få full koll på produktionsflödena – Missa inte Habit Frukostforum

Butiksnytt
Kika in i Wood Woods Londonbutik

Så blir visningarna i Köpenhamn

Nyhetsbrev

Modeinköp för Röhsska museet

Arkiv

De kan bli Årets Modebutik

Tre butiker tävlar om branschpriset i Habit Modegalan 2019 på Grand Hôtel i Stockholm. Här berättar de vad som gör en butik framgångsrik.

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Revolver skjuter upp premiären av nytt mässkoncept

Bestseller-ägare ökar i modeplattform

Ordförande ökar i Odd Molly

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

Jobb & Karriär
Ska arbeta med affärsutveckling hos Key Search Scandinavia

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

"Jag är otroligt stolt över resan Gina Tricot som bolag gjort".

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Modeduo bland södra Sveriges främsta entreprenörer

Ny rapport: Hundratals second hand-plagg har mindre klimatpåverkan än ett enda nytillverkat

Plus

Här är tillväxtvinnarna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 7/7: Fler än hälften av sport- och friluftsleverantörerna ökade omsättningen 2018. Två företag från Åre tog täten.

Vinnande ledarskap på Habit Modegalan

Spänningen stiger … Den 3 december får vi veta vem som kan titulera sig Årets kunddrivande ledare 2019; Morgan Olsson, Henrik Bunge eller Henrik Hoffman.

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Filippa K:s finanschef slutar

Butiksnytt
Flygplatsbutik för Newbie

Minskad försäljning för Wesc

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.157