23948sdkhjf

Från Indiska till Sealife

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Efter knappt ett år hos Indiska tillträder Anneli Furustad nu tjänsten som online och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet.

Anneli Furustad tilträdde på måndagen rollen som online- och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet. Hon kommer närmast från Indiska och rollen som CIO, chief information officer, med ansvar för e-handeln.

Hon kom till Indiska i november 2017.

- Jag får ett helhetsansvar över allt online och allt inom marknadsföring inom Sealife och Nautiska. På Indiska arbetade jag som CIO och med e-handeln men med 20 år inom IT i bagaget vill jag nu testa på att jobba helt med fokus på kunder och sälj digitalt. Allt inom e-handel är det jag tycker är extra intressant just nu. Att arbetsfältet är så brett fick mig att tacka ja. Att få arbeta med annonsering, konverteringsoptimering, kundanalyser, SEO och sortiment känns fantastiskt kul, säger Anneli Furustad till Habit.

I dag består Sealife  av två året runt-butiker för Sealife, en butik i Gamla stan i Stockholm för Nautiska Magsinet och butiken på NK i Stockholm där Sealife driver 1 500 kvadratmeter under namnet NK sport och fritid. Därtill ingår fem sommarbutiker i Sandhamn, Bullandö, Visby, Marstrand och Vaxholm i bolaget.

- Jag älskar hög hastighet och snabba beslut och det blir såklart enklare om man sitter på bägge dessa stolarna. Då detta är ett mindre bolag med stora kända varumärken så ser jag stora möjligheter att detta kan bli riktigt bra, säger Anneli Furustad till Habit.

 

 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.18