23948sdkhjf

Från Indiska till Sealife

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Efter knappt ett år hos Indiska tillträder Anneli Furustad nu tjänsten som online och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet.

Anneli Furustad tilträdde på måndagen rollen som online- och marknadschef för Sealife och Nautiska Magasinet. Hon kommer närmast från Indiska och rollen som CIO, chief information officer, med ansvar för e-handeln.

Hon kom till Indiska i november 2017.

- Jag får ett helhetsansvar över allt online och allt inom marknadsföring inom Sealife och Nautiska. På Indiska arbetade jag som CIO och med e-handeln men med 20 år inom IT i bagaget vill jag nu testa på att jobba helt med fokus på kunder och sälj digitalt. Allt inom e-handel är det jag tycker är extra intressant just nu. Att arbetsfältet är så brett fick mig att tacka ja. Att få arbeta med annonsering, konverteringsoptimering, kundanalyser, SEO och sortiment känns fantastiskt kul, säger Anneli Furustad till Habit.

I dag består Sealife  av två året runt-butiker för Sealife, en butik i Gamla stan i Stockholm för Nautiska Magsinet och butiken på NK i Stockholm där Sealife driver 1 500 kvadratmeter under namnet NK sport och fritid. Därtill ingår fem sommarbutiker i Sandhamn, Bullandö, Visby, Marstrand och Vaxholm i bolaget.

- Jag älskar hög hastighet och snabba beslut och det blir såklart enklare om man sitter på bägge dessa stolarna. Då detta är ett mindre bolag med stora kända varumärken så ser jag stora möjligheter att detta kan bli riktigt bra, säger Anneli Furustad till Habit.

 

 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Tvärstopp för Odd Molly

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Ska göra accessoarer åt WeSC

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.406