23948sdkhjf

ATP Ateliers microversion på varuhus - Åhléns inviger nytt modeaccessoarplan

Här öppnar bland andra sko- och accessoarmärket shop-in-shop.

När Åhléns City i Stockholm öppnar varuhusets nya accessoaravdelning blir det bland annat med en shop-in-shop för sko- och accessoarmärket ATP Atelier.

- Dessa fysiska plattformar är otroligt viktiga investeringar för oss då de bryggar glappet mellan online och offline. De ger oss en möjlighet att erbjuda kunden en upplevelse som vi tidigare enbart kunnat kommunicerat digitalt. Vi är ett livsstilsvarumärke som innefattar konst, inredning, vin och mycket mer, vilket sen dag ett har varit väldigt tydligt framförallt i sociala medier. Nu kan vår kund fysiskt kliva in i den världen på flera ställen i Stockholm, vilket känns väldigt spännande, säger Maj-La Pizzelli, vd och medgrundare i en kommentar.

Sedan mars i år har sko- och accessoarmärket en egen butik, Ateliern, på Södermalm i Stockholm. Enligt ett pressmeddelande växer företagets e-handel med 65 procent i år jämfört med i fjol.

Ytan är inredd i italiensk sandsten och konceptet är framtaget tillsammans med arkitektbyrån Studio Abirascid Hemlin, som består av Michele Abirascid och Michaela Hemlin.

Förutom ATP Atelier har avdelningen för modeaccessoarer också utökats med nya shoppar för Filippa K, Sandqvist och DKNY. 

Det ombyggda gatuplanet på varuhuset har försetts med nytt inredningskoncept och rymmer även nya märkena för varuhuset Efva Attling, Ole Lynggaard, Georg Jensen och klockytan för Maison Suisse.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095