23948sdkhjf

NK storsatsar på skönhet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Så ser nya skönhetsavdelningen på varuhuset i Stockholm ut.

Under hösten öppnar NK i Stockholm successivt en uppdaterad skönhetsavdelning, NK Beauty. Ytan omfattar totalt 1 200 kvadratmeter vilket är 200 kvadratmeter större än tidigare. Under tisdagsmorgonen presentation framkom även att varuhuset planerar för ytterligare 500 kvadratmeter skönhet i varuhuset under våren 2019.

- I en tid då det finns ett enormt intresse inom skönhet satsar vi stort med en ny uppdaterad avdelning som erbjuder nya fantastiska internationella varumärken i en inspirerande miljö. NK Beauty ska bli den mest kittlande och annorlunda skönhetsdestinationen i Sverige där marknadens bästa varumärken finns representerade, säger Andreas Edström, varuhuschef i en kommentar.

Nya varumärken på ytan är Aesop, Chantecaille, Dr. Barbara Sturm, Emma Hardie, Hourglass, Jo Malone, Manasi7, MD Perricone, Tata Harper och 111 skin.

Därtill finns en doftsalong med en mix av varumärken som Vilhelm Parfumerie, Maison Francis Kurkdjian, Ex Nihilo, Santa Maria Novella, Memo Paris och Floraïku som är exklusiva och nya på NK. Andra varumärken inom doft som finns representerade i salongen är Le Labo, Diptyque, Aether, Byredo, Cire Trudon och Creed. I mitten av oktober kommer även dofterna från Maison Christian Dior till avdelningen.

Omgörningen av skönhetsavdelningen är en del av varuhusets ombyggnation och förnyelsearbete. Arbetet beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent då delar av nuvarande Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blir en del av NK.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Bubbleroom blickar mot öst

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.108