23948sdkhjf

NK storsatsar på skönhet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Så ser nya skönhetsavdelningen på varuhuset i Stockholm ut.

Under hösten öppnar NK i Stockholm successivt en uppdaterad skönhetsavdelning, NK Beauty. Ytan omfattar totalt 1 200 kvadratmeter vilket är 200 kvadratmeter större än tidigare. Under tisdagsmorgonen presentation framkom även att varuhuset planerar för ytterligare 500 kvadratmeter skönhet i varuhuset under våren 2019.

- I en tid då det finns ett enormt intresse inom skönhet satsar vi stort med en ny uppdaterad avdelning som erbjuder nya fantastiska internationella varumärken i en inspirerande miljö. NK Beauty ska bli den mest kittlande och annorlunda skönhetsdestinationen i Sverige där marknadens bästa varumärken finns representerade, säger Andreas Edström, varuhuschef i en kommentar.

Nya varumärken på ytan är Aesop, Chantecaille, Dr. Barbara Sturm, Emma Hardie, Hourglass, Jo Malone, Manasi7, MD Perricone, Tata Harper och 111 skin.

Därtill finns en doftsalong med en mix av varumärken som Vilhelm Parfumerie, Maison Francis Kurkdjian, Ex Nihilo, Santa Maria Novella, Memo Paris och Floraïku som är exklusiva och nya på NK. Andra varumärken inom doft som finns representerade i salongen är Le Labo, Diptyque, Aether, Byredo, Cire Trudon och Creed. I mitten av oktober kommer även dofterna från Maison Christian Dior till avdelningen.

Omgörningen av skönhetsavdelningen är en del av varuhusets ombyggnation och förnyelsearbete. Arbetet beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent då delar av nuvarande Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blir en del av NK.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Frank Dandy med ny vd

Styrelsemedlem och operativt ansvarig för företagets digitala utveckling kliver in som ny vd. Tidigare vd stannar och får ny roll.

Club Xprs i konkurs: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Vd Victor Appelqvist berättar för Habit om konkursbeslutet.

Filippa K till Amazons fysiska butik

Skandinaviska märken i e-handlarens fysiska pop up-butik i London.

H&M tar klädvårdskoncept till Norge

Plus

Nischade noviser vinner mark

HABITS MARKNADSNUMMER DEL 8/8: Det är uppstickarna som toppar fjolårets tillväxtliga. Den absoluta snabbväxaren är All Tomorrow’s Parties.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs, skriver Market.

Arkiv

Butiksnytt
Fullföljer butiksetableringsplan - öppnar två butiker i Stockholm

I torsdags öppnade de nederländska modeföretaget butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Så gör H&M med Nyden

Habit Modegalan
Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Designar åt Uniqlo

Samarbetskollektionen ska värma kunder i höst.

Superdry vinstvarnar

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Köper tillbaka eget märke

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Flattered med ny storägare

Butiksnytt
I dag öppnar D.Brand x Friends

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Habit Modegalan
Här öppnar Our Legacy

Galanominerade Our Legacy intar en ny marknad med sin femte butik.

Habit Modegalan
Snart dags för Habit Modegalan

Plus

Bra fart för profilleverantörerna

Tar Y/Project till herrmodemässa

Han gästar Pitti Uomo med Parisbaserat varumärke.

Kändispar för Ellos

De har plockat fram två kollektioner i samarbete med Ellos och syns även i e-handlarens julkampanj.

Cos växer upp och ned

Katastrofår för Kappahl

Satsar på manlig fägring

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Norsk modekedja blir dansk

Fejkstreetmärke i JC-butik

Care of Carl lägger till ny marknad

Jobb & Karriär
Tar över kreativt på Lacoste

En modern man

MoS mot trend

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.361