23948sdkhjf

NK storsatsar på skönhet

Så ser nya skönhetsavdelningen på varuhuset i Stockholm ut.

Under hösten öppnar NK i Stockholm successivt en uppdaterad skönhetsavdelning, NK Beauty. Ytan omfattar totalt 1 200 kvadratmeter vilket är 200 kvadratmeter större än tidigare. Under tisdagsmorgonen presentation framkom även att varuhuset planerar för ytterligare 500 kvadratmeter skönhet i varuhuset under våren 2019.

- I en tid då det finns ett enormt intresse inom skönhet satsar vi stort med en ny uppdaterad avdelning som erbjuder nya fantastiska internationella varumärken i en inspirerande miljö. NK Beauty ska bli den mest kittlande och annorlunda skönhetsdestinationen i Sverige där marknadens bästa varumärken finns representerade, säger Andreas Edström, varuhuschef i en kommentar.

Nya varumärken på ytan är Aesop, Chantecaille, Dr. Barbara Sturm, Emma Hardie, Hourglass, Jo Malone, Manasi7, MD Perricone, Tata Harper och 111 skin.

Därtill finns en doftsalong med en mix av varumärken som Vilhelm Parfumerie, Maison Francis Kurkdjian, Ex Nihilo, Santa Maria Novella, Memo Paris och Floraïku som är exklusiva och nya på NK. Andra varumärken inom doft som finns representerade i salongen är Le Labo, Diptyque, Aether, Byredo, Cire Trudon och Creed. I mitten av oktober kommer även dofterna från Maison Christian Dior till avdelningen.

Omgörningen av skönhetsavdelningen är en del av varuhusets ombyggnation och förnyelsearbete. Arbetet beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent då delar av nuvarande Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blir en del av NK.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063