23948sdkhjf

Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

På fredagen öppnar modekedjan butiken på Götgatan i ny skrud och med externa varumärken och kafé.

Instagramvänliga ytor, personal som ska erbjuda stylingtips, externa varumärken, kaffe- och lunchbar och skarpare satsning på att sudda ut gränserna mellan retail och onlineshopping är allt ingredienser i Gina Tricots satsning nya butikssatsning på Götgatan 30 i Stockholm.

Kunder kan lägga order i butik och även få levererat till butiken. Men anledning av det har sortimentet i butik skalats ned och därmed har modekedjan även plockat in externa varumärken i utbudet som Camilla Pihl, Blue Billie, Printworks, Isadeco och Fashionology.

– Det här har varit en superspännande resa, att våga göra något annorlunda och ta lead på att utveckla ett helt nytt butikskoncept där vi kan möta målgruppens intressen, något som är lika viktigt i alla kanaler. Nu vill vi ge våra kunder en ny och spännande WOW-upplevelse som de tidigare inte har fått från vårt brand. Målsättningen är att inspirera, engagera och sätta ett leende på allas läppar. Detta är Gina Tricot 3.0, säger Anna Appelqvist, brand director på Gina Tricot i en kommentar.

På butikens andra våning ligger butikens eget kafé, Flik, som är ett samarbete med Juiceverket där det erbjuds smörgåsar, shakes och smoothie bowls.

Butiken är ritad av Note Design Studio och är inredd i mjuka färger och glitter med stora speglar pch provhutter och specialdesignade möbler. Butikens grafiska profil har tagit fram av Open Studio.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078