23948sdkhjf

Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På fredagen öppnar modekedjan butiken på Götgatan i ny skrud och med externa varumärken och kafé.

Instagramvänliga ytor, personal som ska erbjuda stylingtips, externa varumärken, kaffe- och lunchbar och skarpare satsning på att sudda ut gränserna mellan retail och onlineshopping är allt ingredienser i Gina Tricots satsning nya butikssatsning på Götgatan 30 i Stockholm.

Kunder kan lägga order i butik och även få levererat till butiken. Men anledning av det har sortimentet i butik skalats ned och därmed har modekedjan även plockat in externa varumärken i utbudet som Camilla Pihl, Blue Billie, Printworks, Isadeco och Fashionology.

– Det här har varit en superspännande resa, att våga göra något annorlunda och ta lead på att utveckla ett helt nytt butikskoncept där vi kan möta målgruppens intressen, något som är lika viktigt i alla kanaler. Nu vill vi ge våra kunder en ny och spännande WOW-upplevelse som de tidigare inte har fått från vårt brand. Målsättningen är att inspirera, engagera och sätta ett leende på allas läppar. Detta är Gina Tricot 3.0, säger Anna Appelqvist, brand director på Gina Tricot i en kommentar.

På butikens andra våning ligger butikens eget kafé, Flik, som är ett samarbete med Juiceverket där det erbjuds smörgåsar, shakes och smoothie bowls.

Butiken är ritad av Note Design Studio och är inredd i mjuka färger och glitter med stora speglar pch provhutter och specialdesignade möbler. Butikens grafiska profil har tagit fram av Open Studio.

Mer om: Gina Tricot
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar i österled

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Så sålde Inditex

Modemässa med hållbart i fokus

Skandinaviskt under ett tak

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Noa Noas vd lämnar

Nya i Gallerian

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.245