23948sdkhjf

Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På fredagen öppnar modekedjan butiken på Götgatan i ny skrud och med externa varumärken och kafé.

Instagramvänliga ytor, personal som ska erbjuda stylingtips, externa varumärken, kaffe- och lunchbar och skarpare satsning på att sudda ut gränserna mellan retail och onlineshopping är allt ingredienser i Gina Tricots satsning nya butikssatsning på Götgatan 30 i Stockholm.

Kunder kan lägga order i butik och även få levererat till butiken. Men anledning av det har sortimentet i butik skalats ned och därmed har modekedjan även plockat in externa varumärken i utbudet som Camilla Pihl, Blue Billie, Printworks, Isadeco och Fashionology.

– Det här har varit en superspännande resa, att våga göra något annorlunda och ta lead på att utveckla ett helt nytt butikskoncept där vi kan möta målgruppens intressen, något som är lika viktigt i alla kanaler. Nu vill vi ge våra kunder en ny och spännande WOW-upplevelse som de tidigare inte har fått från vårt brand. Målsättningen är att inspirera, engagera och sätta ett leende på allas läppar. Detta är Gina Tricot 3.0, säger Anna Appelqvist, brand director på Gina Tricot i en kommentar.

På butikens andra våning ligger butikens eget kafé, Flik, som är ett samarbete med Juiceverket där det erbjuds smörgåsar, shakes och smoothie bowls.

Butiken är ritad av Note Design Studio och är inredd i mjuka färger och glitter med stora speglar pch provhutter och specialdesignade möbler. Butikens grafiska profil har tagit fram av Open Studio.

Mer om: Gina Tricot
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Bubbleroom blickar mot öst

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117