23948sdkhjf

Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På fredagen öppnar modekedjan butiken på Götgatan i ny skrud och med externa varumärken och kafé.

Instagramvänliga ytor, personal som ska erbjuda stylingtips, externa varumärken, kaffe- och lunchbar och skarpare satsning på att sudda ut gränserna mellan retail och onlineshopping är allt ingredienser i Gina Tricots satsning nya butikssatsning på Götgatan 30 i Stockholm.

Kunder kan lägga order i butik och även få levererat till butiken. Men anledning av det har sortimentet i butik skalats ned och därmed har modekedjan även plockat in externa varumärken i utbudet som Camilla Pihl, Blue Billie, Printworks, Isadeco och Fashionology.

– Det här har varit en superspännande resa, att våga göra något annorlunda och ta lead på att utveckla ett helt nytt butikskoncept där vi kan möta målgruppens intressen, något som är lika viktigt i alla kanaler. Nu vill vi ge våra kunder en ny och spännande WOW-upplevelse som de tidigare inte har fått från vårt brand. Målsättningen är att inspirera, engagera och sätta ett leende på allas läppar. Detta är Gina Tricot 3.0, säger Anna Appelqvist, brand director på Gina Tricot i en kommentar.

På butikens andra våning ligger butikens eget kafé, Flik, som är ett samarbete med Juiceverket där det erbjuds smörgåsar, shakes och smoothie bowls.

Butiken är ritad av Note Design Studio och är inredd i mjuka färger och glitter med stora speglar pch provhutter och specialdesignade möbler. Butikens grafiska profil har tagit fram av Open Studio.

Mer om: Gina Tricot


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Frank Dandy med ny vd

Styrelsemedlem och operativt ansvarig för företagets digitala utveckling kliver in som ny vd. Tidigare vd stannar och får ny roll.

Club Xprs i konkurs: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Vd Victor Appelqvist berättar för Habit om konkursbeslutet.

Filippa K till Amazons fysiska butik

Skandinaviska märken i e-handlarens fysiska pop up-butik i London.

H&M tar klädvårdskoncept till Norge

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Plus

Nischade noviser vinner mark

HABITS MARKNADSNUMMER DEL 8/8: Det är uppstickarna som toppar fjolårets tillväxtliga. Den absoluta snabbväxaren är All Tomorrow’s Parties.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs, skriver Market.

Arkiv

Butiksnytt
Fullföljer butiksetableringsplan - öppnar två butiker i Stockholm

I torsdags öppnade de nederländska modeföretaget butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Habit Modegalan
Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Så gör H&M med Nyden

Designar åt Uniqlo

Samarbetskollektionen ska värma kunder i höst.

Superdry vinstvarnar

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Köper tillbaka eget märke

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Flattered med ny storägare

Butiksnytt
I dag öppnar D.Brand x Friends

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Habit Modegalan
Här öppnar Our Legacy

Galanominerade Our Legacy intar en ny marknad med sin femte butik.

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Habit Modegalan
Snart dags för Habit Modegalan

Plus

Bra fart för profilleverantörerna

Tar Y/Project till herrmodemässa

Han gästar Pitti Uomo med Parisbaserat varumärke.

Kändispar för Ellos

De har plockat fram två kollektioner i samarbete med Ellos och syns även i e-handlarens julkampanj.

Cos växer upp och ned

Aplace stänger butik - danskt märke flyttar in

Katastrofår för Kappahl

Satsar på manlig fägring

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Norsk modekedja blir dansk

Fejkstreetmärke i JC-butik

Care of Carl lägger till ny marknad

Jobb & Karriär
Tar över kreativt på Lacoste

En modern man

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.216