23948sdkhjf

WeSC får ytor hos JC

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Det nya avtalet smygs igång i höst och omfattar då leverans av varor till tio  butiker samt modekedjans e-handel.
 
Avtalet är löpande och samarbetet blir fullskaligt under våren 2019 då modemärket väntas leverera ett urval ur av premiumsortimentet till modekedjans samtliga 42 butiker samt e-handel i Sverige och Finland.

Streetmodemärket ska inför våren 2019 leverera ett sortiment som består av 100 artiklar för de större butikerna och 60 artiklar för de mindre butikerna fördelat på kategorierna kläder, accessoarer, underkläder och strumpor.

I butikerna bygger modekedjan dedikerade ytor om 10 till 20 kvadratmeter per enhet för att ge märket tydlig exponering i butik. Därtill får modemärket särskild exponering i kedjans kundklubb. 

Enligt JC:s vd IIiya Meric blir modemärket en " stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear i våra butiker".

-- WeSC som varumärke är starkt ute i landet och med en partner som JC får vi äntligen chansen att möta konsumenten på ett tydligt sätt i både större och mindre städer i Sverige och Finland. JC:s ambition att bygga ett modernare utbud med ett utökat fokus på streetwear passar WeSC perfekt. Genom avtalet kan vi i större utsträckning ägna oss åt varumärkesbyggande och distribution på samma sätt som vi gör i Nordamerika samt att JC i kombination med att finnas hos de bästa e-handlarna i Sverige kommer ge oss den exponeringen som krävs för att nå ut till konsumenten, säger Marcus Hyltbring, vd och försäljningschef hos We international i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nyhetsbrev

Från RMPR till Presskontakterna

Arkiv

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Zalando skrotar Bread & Butter

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.163