23948sdkhjf

WeSC får ytor hos JC

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Det nya avtalet smygs igång i höst och omfattar då leverans av varor till tio  butiker samt modekedjans e-handel.
 
Avtalet är löpande och samarbetet blir fullskaligt under våren 2019 då modemärket väntas leverera ett urval ur av premiumsortimentet till modekedjans samtliga 42 butiker samt e-handel i Sverige och Finland.

Streetmodemärket ska inför våren 2019 leverera ett sortiment som består av 100 artiklar för de större butikerna och 60 artiklar för de mindre butikerna fördelat på kategorierna kläder, accessoarer, underkläder och strumpor.

I butikerna bygger modekedjan dedikerade ytor om 10 till 20 kvadratmeter per enhet för att ge märket tydlig exponering i butik. Därtill får modemärket särskild exponering i kedjans kundklubb. 

Enligt JC:s vd IIiya Meric blir modemärket en " stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear i våra butiker".

-- WeSC som varumärke är starkt ute i landet och med en partner som JC får vi äntligen chansen att möta konsumenten på ett tydligt sätt i både större och mindre städer i Sverige och Finland. JC:s ambition att bygga ett modernare utbud med ett utökat fokus på streetwear passar WeSC perfekt. Genom avtalet kan vi i större utsträckning ägna oss åt varumärkesbyggande och distribution på samma sätt som vi gör i Nordamerika samt att JC i kombination med att finnas hos de bästa e-handlarna i Sverige kommer ge oss den exponeringen som krävs för att nå ut till konsumenten, säger Marcus Hyltbring, vd och försäljningschef hos We international i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Tvärstopp för Odd Molly

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Ska göra accessoarer åt WeSC

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127