Klassisk britt till Kungsgatan

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Södra Kungstornet blir adress för varumärkets första butik i Skandinavien. Fler enheter är under planering.

21 september öppnar Barbour butik i Södra Kungstornet på Kungsgatan 33 i centrala Stockholm i regi av Fourfield Scandinavia som även driver Fourfield Premium/Barbour Outlet i Barkarby i Stockholm.

Butiken blir därmed den första renodlade i Sverige för varumärket och fokus i butiken ska ligga på kundupplevelse, det brittiska arvet och att kunna visa upp bredden i varumärket med flera koncept. 

Efter butiken i Stockholm väntar egna butiker för varumärket i de andra Skandinaviska huvudstäderna enligt en ny strategi för att stärka varumärkesnärvaron i Sverige.

- Under lång tid har vi byggt upp en enormt stabil plattform för varumärket i Skandinavien och öppnandet av den första flaggskeppsbutiken känns som ett naturligt nästa steg. Kungsgatan som handelsplats känns som en otroligt spännande destination där flera globalt stora aktörer nu väljer att etablera sig. För oss är den fysiska närheten till våra konsumenter ovärderlig. Personlig service och möjligheten att förlänga våra produkters livscykel genom omvaxningar av jackor och reparationer finns i varumärkets DNA. Dessa typer av tjänster kommer självklart vara möjliga i den nya butiken tillsammans med varumärkets senaste kollektioner, säger Anette Wesström Sundqvist, ägare och vd av Fourfield Scandinavia i en kommentar.

Barbour grundades 1894 och Fourfield-koncernen driver sedan 1997 distributionen av varumärket J.Barbour and Sons i Skandinavien och Baltikum och har 400 återförsäljare.

Foufield Scandinavia drev under 27 år NK Sport & Fritid.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.218