Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I höst väntar nytt designsamarbete för Gina Tricot.

Icona Pop och modekedjan Gina Tricot har en partykollektion ihop som släpps i utvalda butiker och online den 25 oktober.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att designsamarbetet med modeentreprenören Anine Bing i våras föll väl ut och att designsamarbetet med Icona Pop nu är en uppföljning. Kollektionen innehåller ett 30-tal plagg som uppges vara både festliga och klassiska.

– Samarbetet med Gina Tricot har varit en ren dröm! Vi har, från början till slut, fått vara med och skapa plaggen som vi saknat i våra garderober. Hela den kreativa processen med att ta fram powerkollektionen har varit en jätterolig och inspirerande resa. Samtidigt har vi lärt oss massor om allt från material till passform som vi inte hade en aning om. Vi testade oss fram och är så glada över resultatet. Vi känner oss superstolta och älskar alla plaggen! Ska bli så kul att se hur alla väljer att styla dem. Hela kollektionen andas fest, precis det vi tycker att man behöver i höstmörkret, säger Caroline Hjelt och Aino Jawo från Icona Pop i en kommentar.

Popduon är även kampanjansikten för kollektionen Icona Pop x Gina Tricot.

Mer om: Gina Tricot


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125