Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I höst väntar nytt designsamarbete för Gina Tricot.

Icona Pop och modekedjan Gina Tricot har en partykollektion ihop som släpps i utvalda butiker och online den 25 oktober.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att designsamarbetet med modeentreprenören Anine Bing i våras föll väl ut och att designsamarbetet med Icona Pop nu är en uppföljning. Kollektionen innehåller ett 30-tal plagg som uppges vara både festliga och klassiska.

– Samarbetet med Gina Tricot har varit en ren dröm! Vi har, från början till slut, fått vara med och skapa plaggen som vi saknat i våra garderober. Hela den kreativa processen med att ta fram powerkollektionen har varit en jätterolig och inspirerande resa. Samtidigt har vi lärt oss massor om allt från material till passform som vi inte hade en aning om. Vi testade oss fram och är så glada över resultatet. Vi känner oss superstolta och älskar alla plaggen! Ska bli så kul att se hur alla väljer att styla dem. Hela kollektionen andas fest, precis det vi tycker att man behöver i höstmörkret, säger Caroline Hjelt och Aino Jawo från Icona Pop i en kommentar.

Popduon är även kampanjansikten för kollektionen Icona Pop x Gina Tricot.

Mer om: Gina Tricot


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

H&M: & Other Stories hos externa återförsäljare

Kors köper Versace

Footway förbereder ny listning

Barnmodemässa bubblar upp igen

Henri Lloyd: "Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

Nyhetsbrev

Mikrovaruhus i Mölndal

Arkiv

NK storsatsar på skönhet

H&M tar in självbetalningskassor

Itab vinstvarnar

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Nattklubb för New Black

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Linköpingsgalleria byter ägare

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Hit flyttar Moda Gent

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.242