23948sdkhjf

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

I höst väntar nytt designsamarbete för Gina Tricot.

Icona Pop och modekedjan Gina Tricot har en partykollektion ihop som släpps i utvalda butiker och online den 25 oktober.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att designsamarbetet med modeentreprenören Anine Bing i våras föll väl ut och att designsamarbetet med Icona Pop nu är en uppföljning. Kollektionen innehåller ett 30-tal plagg som uppges vara både festliga och klassiska.

– Samarbetet med Gina Tricot har varit en ren dröm! Vi har, från början till slut, fått vara med och skapa plaggen som vi saknat i våra garderober. Hela den kreativa processen med att ta fram powerkollektionen har varit en jätterolig och inspirerande resa. Samtidigt har vi lärt oss massor om allt från material till passform som vi inte hade en aning om. Vi testade oss fram och är så glada över resultatet. Vi känner oss superstolta och älskar alla plaggen! Ska bli så kul att se hur alla väljer att styla dem. Hela kollektionen andas fest, precis det vi tycker att man behöver i höstmörkret, säger Caroline Hjelt och Aino Jawo från Icona Pop i en kommentar.

Popduon är även kampanjansikten för kollektionen Icona Pop x Gina Tricot.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Modehandeln på nätet mot strömmen
H&M:s svar till Fairtrade: ”Vi tar resultaten på största allvar”
Sthlm Blvd inviger i Täby centrum
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11