23948sdkhjf

"Återförsäljarna har välkomnat vårt slow fashion-tänk"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

A part of the art finns numera hos bland andra NK Nordiska Designers i Stockholm.

Duon Jenny Neck och Lisa Söderman lanserade modemärket A part of the art i januari i år, efter ett års arbete med att plocka fram det nya, egna modemärket.

-- Vi har verkligen fått en drömstart, förutom NK Nordiska Designers så finns vi numera hos bland andra Pondus, Byxshopen i Falun, Vallgatan 12 i Göteborg och ytterligare cirka 20 utvalda mindre fristående butiker över hela landet vilket är jättekul. Till våren kommer vi även finnas på Åhléns City och Design Only, säger Jenny Neck, säljansvarig till Habit.

Förutom återförsäljarna har modeföretaget även försäljning via egen webbutik.

Jenny Neck lägger till att duon även fått ett bra gensvar internationellt, inte minst via mässorna, så produkterna finns just nu även i Danmark och Norge och till våren väntar nya marknader som Holland, England och Frankrike.

Att framgången kommit på kort tid har enligt henne att göra med duons vision med att skapa tidlösa klassiker fallit väl ut och att hållbart tänk i vårt arbete i allt ifrån materialval till transporter.

- Vi jobbar också endast med två kollektioner per år, Cold Weather kontra Warm Weather, och återförsäljarna har välkomnat vårt slowfashion-tänk. Att hetsa och forcera fram sex kollektioner per år känns inte modernt i den värld vi lever i. Vi måste alla bidra till en smartare konsumtion. Sedan att vår stil är ledig och bekväm som gör produkten otroligt tillgänglig för alla kvinnor är också något vi får uppmärksamhet för.

Blir det egen butik i framtiden?

- Ja, någon gång i framtiden skulle vi gärna ha kombinerat kontor, butik och showroom. Allt detta för att kunden ska få kliva in i vårt universum.

I dag finns kontor och showroom i Sturegallerian på Grev Turegatan i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.155