"Återförsäljarna har välkomnat vårt slow fashion-tänk"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

A part of the art finns numera hos bland andra NK Nordiska Designers i Stockholm.

Duon Jenny Neck och Lisa Söderman lanserade modemärket A part of the art i januari i år, efter ett års arbete med att plocka fram det nya, egna modemärket.

-- Vi har verkligen fått en drömstart, förutom NK Nordiska Designers så finns vi numera hos bland andra Pondus, Byxshopen i Falun, Vallgatan 12 i Göteborg och ytterligare cirka 20 utvalda mindre fristående butiker över hela landet vilket är jättekul. Till våren kommer vi även finnas på Åhléns City och Design Only, säger Jenny Neck, säljansvarig till Habit.

Förutom återförsäljarna har modeföretaget även försäljning via egen webbutik.

Jenny Neck lägger till att duon även fått ett bra gensvar internationellt, inte minst via mässorna, så produkterna finns just nu även i Danmark och Norge och till våren väntar nya marknader som Holland, England och Frankrike.

Att framgången kommit på kort tid har enligt henne att göra med duons vision med att skapa tidlösa klassiker fallit väl ut och att hållbart tänk i vårt arbete i allt ifrån materialval till transporter.

- Vi jobbar också endast med två kollektioner per år, Cold Weather kontra Warm Weather, och återförsäljarna har välkomnat vårt slowfashion-tänk. Att hetsa och forcera fram sex kollektioner per år känns inte modernt i den värld vi lever i. Vi måste alla bidra till en smartare konsumtion. Sedan att vår stil är ledig och bekväm som gör produkten otroligt tillgänglig för alla kvinnor är också något vi får uppmärksamhet för.

Blir det egen butik i framtiden?

- Ja, någon gång i framtiden skulle vi gärna ha kombinerat kontor, butik och showroom. Allt detta för att kunden ska få kliva in i vårt universum.

I dag finns kontor och showroom i Sturegallerian på Grev Turegatan i Stockholm.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.162