23948sdkhjf

"Återförsäljarna har välkomnat vårt slow fashion-tänk"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

A part of the art finns numera hos bland andra NK Nordiska Designers i Stockholm.

Duon Jenny Neck och Lisa Söderman lanserade modemärket A part of the art i januari i år, efter ett års arbete med att plocka fram det nya, egna modemärket.

-- Vi har verkligen fått en drömstart, förutom NK Nordiska Designers så finns vi numera hos bland andra Pondus, Byxshopen i Falun, Vallgatan 12 i Göteborg och ytterligare cirka 20 utvalda mindre fristående butiker över hela landet vilket är jättekul. Till våren kommer vi även finnas på Åhléns City och Design Only, säger Jenny Neck, säljansvarig till Habit.

Förutom återförsäljarna har modeföretaget även försäljning via egen webbutik.

Jenny Neck lägger till att duon även fått ett bra gensvar internationellt, inte minst via mässorna, så produkterna finns just nu även i Danmark och Norge och till våren väntar nya marknader som Holland, England och Frankrike.

Att framgången kommit på kort tid har enligt henne att göra med duons vision med att skapa tidlösa klassiker fallit väl ut och att hållbart tänk i vårt arbete i allt ifrån materialval till transporter.

- Vi jobbar också endast med två kollektioner per år, Cold Weather kontra Warm Weather, och återförsäljarna har välkomnat vårt slowfashion-tänk. Att hetsa och forcera fram sex kollektioner per år känns inte modernt i den värld vi lever i. Vi måste alla bidra till en smartare konsumtion. Sedan att vår stil är ledig och bekväm som gör produkten otroligt tillgänglig för alla kvinnor är också något vi får uppmärksamhet för.

Blir det egen butik i framtiden?

- Ja, någon gång i framtiden skulle vi gärna ha kombinerat kontor, butik och showroom. Allt detta för att kunden ska få kliva in i vårt universum.

I dag finns kontor och showroom i Sturegallerian på Grev Turegatan i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Arkiv

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

WeSC behöver nytt kapital

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.145