23948sdkhjf

Herrmodemärke öppnar webbutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hansen & Jacob lanserar e-handel och samarbetar med elcykelmärke.

I slutet av september lanserar Hansen & Jacob webbutik. En satsning som det Helsingborgsbaserade herrmodemärket arbetat under ett knappt år med att ta fram och som blir en viktig del i modemärkets varumärkesbyggande, kommunikation och marknadsföring.

Därtill får företaget en bättre möjlighet att flirta med nya kunder, återförsäljare och marknader, menar Carl Henrik Ljungeförsäljnings- och marknadschef.

-- Vi har haft e-handel tidigare men lade ned den för ett antal år sedan och nu gör vi ett riktigt omtag. Vi behöver utöka närvaron digitalt och det är inte minst en viktig del i varumärkesbyggandet och för att på sikt nå ut till nya marknader. Vi får propåer från kunder i andra länder om var de kan köpa varumärket så det ska bli spännnade att lansera den här satsningen, säger Carl Henrik Ljunge till Habit.

Initialt ska försäljning via webbutiken ske till kunder i Sverige men tjänsten ska snart byggas ut till att serva konsumenter på fler marknader i Europa. Inte minst till kunder där varumärket redan i dag finns i fysisk handel som Danmark, Norge, Finland och Tyskland.

Förutom att den nya webbutiken är en viktig del i marknadsföringen så är det också en möjlighet att visa upp bredden i företagets kollektioner, menar Carl Henrik Ljunge.

Kollektionerna är stora och alla plagg når därför inte de fysiska butikerna.

Sajten ska även fungera som inspiration för kunderna och därtill har företaget lagt ned mycket tid och möda på emballage och utseende. 

-- Vi värnar naturligtvis om våra återförsäljare och den digitala satsningen ska snarare ses som en hjälp och ska inte på något vis stjälpa dem. Vi kommer att vara restriktiva med kampanjer och har även en funktion på sajten där kunden kan se om de finns fysiska butiker i närheten som köpt in varan från oss, säger Carl Henrik Ljunge.

Det är dock inte synkat med återförsäljarnas lagersaldo men är ändå menar han ett sätt  lyfta fram återförsäljarna på och hjälpa till att driva kunder till den fysiska handeln.

Hansen & Jacob är även aktuella med ett samarbete med elcykelsföretaget Rawbike. Ett fyrtiotal cyklar har sålts till återförsäljarna som bland annat använder cyklarna i marknadsföring i butik och skyltfönster.

-- Vi tycker att det är väldigt roligt med olika samarbeten och har tidigare samarbetat med Eva Solo och Åre Skidfabrik. Det här är en rolig satsning som ligger helt rätt i tiden, säger Carl Henrik Ljunge.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär i dag. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Maxjenny till Mood

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Nyhetsbrev

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Arkiv

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.106