Hon är ny hos Gina Tricot

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon ska ansvara för pr, kommunikation och satsningar i sociala medier hos modekedjan.

Sanna Franklin har utsetts till ny ansvarig för pr och sociala medier på modekedjan Gina Tricot. Hon kommer närmast från en liknande position hos  Oriflame Cosmetics där hon de senaste fem åren arbetat med att bygga upp och driva  skönhetsföretagets globala digitala kommunikation i form av content marketing och social media.

Hon har även ett förflutet från tidningen Damernas Värld och har även arbetat med pr hos Manolo Blahnik i New York.

- Vi är väldigt stolta att ha Sanna ombord på den spännande resan Gina Tricot befinner sig på. Med hennes driv och nytänkande, kommer vi kunna nå vår kund på nya spännande sätt utanför de traditionella ramarna, säger Liza Manestam, marknadsdirektör i en kommentar.

Hon efterträder Alexandra Davidsson som gått till Gant.

Mer om: Gina Tricot


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

H&M: & Other Stories hos externa återförsäljare

Kors köper Versace

Footway förbereder ny listning

Barnmodemässa bubblar upp igen

Henri Lloyd: "Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

Nyhetsbrev

Mikrovaruhus i Mölndal

Arkiv

NK storsatsar på skönhet

H&M tar in självbetalningskassor

Itab vinstvarnar

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Nattklubb för New Black

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Linköpingsgalleria byter ägare

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Hit flyttar Moda Gent

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166