23948sdkhjf

Skepp ohoj för Bestseller

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rederi i modebutikssatsning på båt och iland. Plockar in danska modemärken i sortimentet.

Tallink Grupp har tecknat franchiseavtal med Bestseller Finland och även förvärvat franchiserättigheterna för modevarumärkena Jack & Jones och Vero Moda i Estland.

Rederiet lägger därmed till den danska modekoncernens modemärken i sortimentet för Tallink Duty Free.

Därtill startar rederiet två fysiska butiker för det danska modekoncepten; en i shoppingcentret Ülemiste och ett i köpcentret Rocca Al Mare i Talinn.

Det är inte första gången rederigruppen gör mode- och butikssatsningar och i februari i år förvärvade koncernen franchiserättigheter för varumärket Esprit och driver sedan dess Esprits tre butiker i Estland; två i Tallinn, i shoppingcentret Ülemiste och köpcentret Rocca Al Mare och en i Tartu. Då satsningarna ska ha slagit väl ut utesluts inte fler franchiseavtal och rederiet ska ha fler potentiella partners och avtal i sikte idag.

- Detaljhandeln spelar en viktig roll i Tallink Grupps framgångar. Dussintals starka varumärken finns redan representerade ombord på våra fartyg. Den kontinuerliga utvecklingen och utvidgningen av vårt sortiment är något vi jobbar på varje dag. Förutom detaljhandeln ombord har vi också varit verksamma inom retail iland i flera år, om än i begränsad utsträckning. Vi är övertygade om att de fem landbaserade butikerna kommer att utgöra en stark grund för vidareutveckling av vår verksamhet och det kommer garanterat fler nyheter i framtiden, säger Paavo Nõgene, vd för Tallink Grupp i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nyhetsbrev

Från RMPR till Presskontakterna

Arkiv

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Skandinaviskt under ett tak

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Hon ska guida till rätt klapp

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Zalando skrotar Bread & Butter

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156