23948sdkhjf

Skepp ohoj för Bestseller

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rederi i modebutikssatsning på båt och iland. Plockar in danska modemärken i sortimentet.

Tallink Grupp har tecknat franchiseavtal med Bestseller Finland och även förvärvat franchiserättigheterna för modevarumärkena Jack & Jones och Vero Moda i Estland.

Rederiet lägger därmed till den danska modekoncernens modemärken i sortimentet för Tallink Duty Free.

Därtill startar rederiet två fysiska butiker för det danska modekoncepten; en i shoppingcentret Ülemiste och ett i köpcentret Rocca Al Mare i Talinn.

Det är inte första gången rederigruppen gör mode- och butikssatsningar och i februari i år förvärvade koncernen franchiserättigheter för varumärket Esprit och driver sedan dess Esprits tre butiker i Estland; två i Tallinn, i shoppingcentret Ülemiste och köpcentret Rocca Al Mare och en i Tartu. Då satsningarna ska ha slagit väl ut utesluts inte fler franchiseavtal och rederiet ska ha fler potentiella partners och avtal i sikte idag.

- Detaljhandeln spelar en viktig roll i Tallink Grupps framgångar. Dussintals starka varumärken finns redan representerade ombord på våra fartyg. Den kontinuerliga utvecklingen och utvidgningen av vårt sortiment är något vi jobbar på varje dag. Förutom detaljhandeln ombord har vi också varit verksamma inom retail iland i flera år, om än i begränsad utsträckning. Vi är övertygade om att de fem landbaserade butikerna kommer att utgöra en stark grund för vidareutveckling av vår verksamhet och det kommer garanterat fler nyheter i framtiden, säger Paavo Nõgene, vd för Tallink Grupp i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.255