23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ska Dockers synas mer

Tidigare anställd startar agentur och tar ansvar för försäljning av varumärket i Norden.

Dockers ska bli ännu mer synligt på marknaden och en tidigare anställd i moderbolaget Levi Strauss & Co., Adam Ahleniustar nu över försäljningen av varumärket i egenskap extern säljagent. Förändringen för Dockers sker med start inför  införsäljningen av vårsäsongen 2019.

Vi har under en längre tid sett en positiv utveckling och potential i Dockers och väljer därför att utöka vårt fokus och support för varumärket, säger Krister Nylund,försäljningsdirektör för Norden hos Levi Strauss & Co. i en kommentar.

Varumärket, som är en del av Levi Strauss & Co., grundades 1986 i San Fransico och säljs i 60 länder på 6 marknader. I Sverige finns märket hos bland andra NK och Åhléns.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094