23948sdkhjf

Butik för denimmärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

The Blue Uniform öppnar "kiosk" på Södermalm i Stockholm i september.

I mitten på september öppnar denimföretaget The Blue Uniform butik på Götgatan 9 på Södermalm i Stockholm.
Lokalen om 20 kvadratmeter tillhör egentligen ägaren bakom butiken Fröken Söt som modeföretaget nu hyr av under en begränsad period.
Butiken blir därmed tillfällig och ska ha öppet fram till och med mars 2019.
– Vårt mål har varit att öppna butik i Stockholm och det här blir ett första test. Vi ser butikssatsningen också som marknadsföring då vi vill göra varumärket mer synligt inte minst i Stockholm. Läget på Götgatan med många bra grannar passar oss väl så det ska bli väldigt spännande, säger Marcus Boson, grundare av The Blue Uniform till Habit.
Även om butiken till ytan är liten så går att arbeta med den generösa takhöjden och bygga butiken på höjden menar Marcus Boson. Då ytan är liten kallar grundaren butikssatsningen för kiosk.
The Blue Uniform grundades av Marcus Boson 2010 och första kollektionen kom 2011. Förutom denim innehåller kollektionerna även chinos, skjortor, sweatshirts och t-shirts.
Sedan tre år tillbaka arbetar Marcus Boson tillsammans med Didrik Svensson som tidigare i år även blev delägare i bolaget. 
I dag säljs märket i drygt 50 butiker i Sverige och därtill har modemärket försäljning utomlands samt via egen webbutik.
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Nyhetsbrev

Prisad modebutik öppnar webbutik

Arkiv

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Utmanande kvartal för Asos

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139