23948sdkhjf

Stark sommarförsäljning ger Indiska självförtroende

Mode- och inredningskedjans försäljning ska enligt uppgift ha ökat rejält under sommaren i såväl fysik butik som e-handeln. Satsningen på starka mönster och färger ska ha slagit väl ut.

Mode- och inredningskedjans försäljning ökade enligt egna uppgifter med 14 procent under perioden maj till juli.

Under juli ökade kedjans försäljningen i jämförbara butiker med 30 procent och i e-handeln med 80 procent och sajten lockade nära 1 miljon besökare.

Därefter har utvecklingen fortsatt varit god för kedjan som enligt egna uppgifter ökade försäljningen med drygt 10 procent under augusti. Satsningen på färger och mönster, omtag i butiksexponering och generösare storlekspann ska ha bidragit till den goda utvecklingen som nu ger kedjan råg i ryggen att fortsätta på inslagen väg.

- Det känns fantastiskt att de förändringar vi arbetat stenhårt med sedan i vintras äntligen börjar bära frukt. Sommarens stora kampanj som frontats av Linnea Henriksson har tagits emot oerhört väl av våra kunder. Utöver detta har båda våra försäljningskanaler – säljare i butik och ansvariga för e-handeln jobbat stenhårt under sommaren och agerat snabbfotat, säger Karin Lindahl, vd för Indiska i en kommentar.

Karin Lindahl är sedan i mitten av oktober i fjol ägare och vd i kedjan som hon då förvärvade av grundarfamiljen Thambert.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08