23948sdkhjf

Eastpak i ny giv

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Det klassiska amerikanska varumärket har ny agent i Sverige.

Eastpak återlanseras i Sverige med hjälp av M&J Fashion Agency som ska representera det amerikanska märket på den svenska marknaden.

Bland annat har väskorna dykt upp hos modebutikerna Aplace och C-Store i Stockholm men fokus framgent ligger även på digitala kanaler och nya återförsäjare. Varumärket lanseras nu även i accessoarkedjan Accents 70 butiker i Sverige och där ligger fokus på företagets program för reseeffekter.

- Det känns helt fantastiskt att få förtroendet att jobba med det så kända varumärket Eastpak. Att få möjlighet att förvalta det arv som fortfarande står sig så starkt på marknaden både i Sverige och globalt. Det passar även in hos oss som varumärke och blir ett fint komplement till de andra vi arbetar med, säger Johan Persson, delägare i M&J Fashion Agency i enkommentar.

Eastpak grundades 1952 i USA år 1952 och är framförallt känt för sina ryggsäckar. I samabnd med relanseringen av varumärket i början av augusti så presenteras ett samarbete med belgiska designern Raf Simons.

Mer om: Raf Simons


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Boomerang söker ny vd

Fredrik Larsson har slutat som vd på Boomerang efter drygt ett halvår på posten.

Så sålde Lexington Company

Fördjupat samarbete för kreativa branscher

Minskad omsättning för Björn Borg

Vinnare av Show Up Fashion Award

Modeduo bakom märket Johannes Adele vann nationella entreprenörstävlingen i mode. Priset delades ut i Borås på torsdagen.

Butiksnytt
Ganni öppnar butik i Stockholm

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Plus

”Utan Altor är resan omöjlig”

Expansion i USA och Asien ska bana väg för Revolutionraces tillväxt. Men grundarna riskerar att tappa kontrollen över företaget nästa år när riskkapitalisten Altor kan bli majoritetsägare.

Arkiv

Chiquelle etablerar bolag i Norge

E-modehandlaren expanderar med tullfria leveranser.

Butiksnytt
Maska med butik

Ny studiobutik ska också serva e-handelskunder.

Handlarna tror på julen

Imaginärt för Carlings

Vestiaire Collective med ny vd

Butiksnytt
Nya under i Solna

Plus

Revolutionrace växer rekordsnabbt

Med en tillväxt på 150 procent var e-handlaren Revolutionrace en av förra årets tillväxtraketer. Boråsföretaget, som har revolutionerat outdoorbranschen med både färg och pris fortsätter ökningstakten tillsammans med riskkapitalisten Altor. Om drygt fyra år är målet en miljard kronor.

Mässfusion i Berlin

Skräddarsydda kartonger i e-handlarens nya lager

Kläder i topp under Black Friday

Så mycket ökar omsättningen mot i fjol, enligt Svensk Handel.

Hon är ett stjärnskott

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Butiksnytt
Efter Best of Brands - satsar med ny butik

Kedjans tidigare vd Henrik Hultman satsar med ny multibrandbutik i Asecs. Därtill är han aktuell som delägare i en butik för Jeansbolaget i Jönköping.

Här lägger Åhléns ned – efter 59 år

Jobb & Karriär
Från Houdini Sportswear till Texstar

Jobb & Karriär
ATP Ateliers grundare till e-modehandlare

Hon går in i Nellys styrelse och lägger därmed ytterligare styrelseuppdrag på CV:et.

Oförändrat hos VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Scorett

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Jobb & Karriär
Elektronikjättens vd till sportkedjan

Ny styrelse till SFC

Butiksnytt
Här öppnar Esprit

Zara drar upp farten online

Logistikpris till Zalando

Här byter Team Sportia läge

Oförändrat hos Kappahl

Canada Goose förvärvar skobolag

Jobb & Karriär
Twilfits vd lämnar företaget

Habit Modegalan
De har den bästa logistiken

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174