23948sdkhjf

Eastpak i ny giv

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Det klassiska amerikanska varumärket har ny agent i Sverige.

Eastpak återlanseras i Sverige med hjälp av M&J Fashion Agency som ska representera det amerikanska märket på den svenska marknaden.

Bland annat har väskorna dykt upp hos modebutikerna Aplace och C-Store i Stockholm men fokus framgent ligger även på digitala kanaler och nya återförsäjare. Varumärket lanseras nu även i accessoarkedjan Accents 70 butiker i Sverige och där ligger fokus på företagets program för reseeffekter.

- Det känns helt fantastiskt att få förtroendet att jobba med det så kända varumärket Eastpak. Att få möjlighet att förvalta det arv som fortfarande står sig så starkt på marknaden både i Sverige och globalt. Det passar även in hos oss som varumärke och blir ett fint komplement till de andra vi arbetar med, säger Johan Persson, delägare i M&J Fashion Agency i enkommentar.

Eastpak grundades 1952 i USA år 1952 och är framförallt känt för sina ryggsäckar. I samabnd med relanseringen av varumärket i början av augusti så presenteras ett samarbete med belgiska designern Raf Simons.

Mer om: Raf Simons
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Team Sportia-butik i konkurs

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141