Eastpak i ny giv

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Det klassiska amerikanska varumärket har ny agent i Sverige.

Eastpak återlanseras i Sverige med hjälp av M&J Fashion Agency som ska representera det amerikanska märket på den svenska marknaden.

Bland annat har väskorna dykt upp hos modebutikerna Aplace och C-Store i Stockholm men fokus framgent ligger även på digitala kanaler och nya återförsäjare. Varumärket lanseras nu även i accessoarkedjan Accents 70 butiker i Sverige och där ligger fokus på företagets program för reseeffekter.

- Det känns helt fantastiskt att få förtroendet att jobba med det så kända varumärket Eastpak. Att få möjlighet att förvalta det arv som fortfarande står sig så starkt på marknaden både i Sverige och globalt. Det passar även in hos oss som varumärke och blir ett fint komplement till de andra vi arbetar med, säger Johan Persson, delägare i M&J Fashion Agency i enkommentar.

Eastpak grundades 1952 i USA år 1952 och är framförallt känt för sina ryggsäckar. I samabnd med relanseringen av varumärket i början av augusti så presenteras ett samarbete med belgiska designern Raf Simons.

Mer om: Raf Simons


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

H&M: & Other Stories hos externa återförsäljare

Kors köper Versace

Footway förbereder ny listning

Barnmodemässa bubblar upp igen

Henri Lloyd: "Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

Nyhetsbrev

Mikrovaruhus i Mölndal

Arkiv

NK storsatsar på skönhet

H&M tar in självbetalningskassor

Itab vinstvarnar

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Nattklubb för New Black

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Linköpingsgalleria byter ägare

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Hit flyttar Moda Gent

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156