23948sdkhjf

Acne Studios hjärtar Fjällräven

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Så ser samarbetet ut.

Samarbetet, det  första med externt varumärke för Fjällräven, bygger på att modemärket Acne Studios tolkat några av friluftsvarumärkets mest ikoniska produkter som ryggsäken Kånken och dunjackan Expedition.

- Jag växte upp med Fjällräven. Om du är svensk så har du en speciell relation till märket Fjällräven. Jag är väldigt stolt över att varumärket är svenskt, och jag ville dela vår kärlek till Fjällräven med världen, säger Jonny Johansson, creative director på Acne Studios i en kommentar.

Plaggen i samarbetet valdes ut av Jonny Johansson som dock  arbetade om originalen med bland annat större fickor, nya färgställningar och fuskpälsdetaljer. Dock  behölls de klassiska elementen och för Fjällräven signifikativa detaljerna i plaggen. Plaggen produceras av Fjällräven.

Kollektionen lanseras 6 september 2018 via Fjällrävens varumärkesbutiker i Amsterdam, Hong Kong, Oslo, New Yorks Soho och Toronto samt via friluftsföretagets webbutik. Därtill släpps samarbetet via samtliga av Acne Studios butiker och i webbutiken.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

Kappahl på sommarturné med Newbie

Plus

De vill skapa hållbara under

Arina Woron lämnade dammodekarusellen för att skapa miljövänliga underklädesmärket Woron tillsammans med systern Anya Woron.

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Nyhetsbrev

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Arkiv

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

H&M testar biobränsle med Maersk

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

River Island med ny vd

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Pitti Uomo i siffror

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.132